Datum: 26 okt 2007
Bron: Marketing Tribune
AMSTELVEEN – ‘Zo gek is die gedachte niet’, is Daniel Ropers’ antwoord aan MarketingTribune op de vraag of Bol.com ooit Hyves zou willen kopen.
De principes van netwerksite Hyves en het steeds meer op voorkeuren en profielen leunende Bol.com verschillen volgens Ropers niet veel: ‘Ik geloof er heilig in dat netwerken van elkaar beïnvloedende mensen in de toekomst een steeds belangrijker drijfveer van allerlei transacties gaan worden. Naast het feit dat je er prima kunt adverteren.’
Integratie
Een integratie van Hyves en Bol.com is volgens Ropers allesbehalve ondenkbaar: ‘Een van onze aandeelhouders, Holtzbrinck, heeft net www.studivz.net , zeg maar de Hyves van Duitsland, gekocht.’
Katalysator
Ropers ziet verder een rol voor Bol.com weggelegd als katalysator voor de digitalisering van wat nu zijn handel is: boeken, muziek en entertainment. Ropers: 'Het proces, het bij elkaar brengen van vraag en aanbod op het gebied van media, is op de lange termijn interessanter dan het product zelf.’
Expert
Bol.com wil zich profileren als expert in het bij elkaar brengen van vraag en aanbod. Ropers: ‘Daarmee zijn we terug bij de pure essentie van een retailer. Maar gek genoeg lijken veel klassieke retailers veel drukker met allerlei andere dingen, zoals logistiek, winkelinrichting, enzovoorts.'
Een uitgebreid interview met Daniel Ropers leest u in MarketingTribune nummer 23, die aanstaande dinsdag verschijnt.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten