De netto bestedingen aan online display advertising waren in het derde kwartaal 35,1 miljoen euro. Het betekent een groei van 14,6 pct ten opzichte van het derde kwartaal van 2006.
Dat blijkt uit cijfers van IAB Nederland in samenwerking met 21 internetexploitanten en Nielsen Media Research. De groei over de eerste negen maanden van 2007 bedroeg 11,7 pct ten opzichte van dezelfde periode in 2006. Het gaat goed met het aandeel van Telecom/ICT-bedrijven: dat steeg naar 17,3 pct (Q3 2006: 12,8). Het aandeel van Retail steeg naar 7,9 pct (Q3 2006: 6,9 pct), terwijl het aandeel van Media daalde naar 12,7 (Q3 2006: 16,9).
Ook het aandeel Zakelijke dienstverlening daalde: naar 5,7 pct (Q3 2006: 10,5 pct).Het overgrote deel van de online advertentiebestedingen kwam tot stand door buttons, banners en contentintegratie: 82,7 pct (Q3 2006: 79,6 pct). Het resterende deel betrof display advertenties via search, e-mail, pop-ups en barters.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten