De sociale netwerken MySpace en FaceBook kondigen los van elkaar een eigen advertentienetwerk aan. MySpace lanceert SelfServe, Facebook komt met SocialAds.
MySpace lanceert begin 2008 zijn nieuwe dienst SelfServe. Daarmee kunnen bedrijven hun advertenties rangschikken naar geografische of demografische voorkeuren of naar specifieke interessegebieden.
Het gaat om zelf ontwikkelde technologie die HyperTargeting is gedoopt. Zo'n vijftig adverteerders, waaronder Procter & Gamble, Sony, Universal en Ford, hebben er al mee geƫxperimenteerd sinds juli.
Adverteerders konden zich richten op gebruikers met interesses voor muziek, film, consumentenelectronica, fitness, mode, auto's, sport en reizen. Inmiddels onderscheidt het systeem honderd categorieƫn. Begin volgend jaar zal het systeem wereldwijd worden uitgerold, en dus ook in Nederland. Gebruikers kunnen al advertentieruimte kopen voor 10 dollar, die alleen betaald hoeft te worden als gebruikers op de advertenties klikken.
FaceBook zal vandaag zijn netwerk SocialAds toelichten op het AdTech congres in New York. Over dat netwerk is nog weinig bekend, zelfs de naam is onzeker, maar die is in september in elk geval als merk gedeponeerd. Wel is uitgelekt dat Apple, CBS, Chase, Coca-Cola, Conde Nast, General Motors, Nike, Sony en Verizon hebben getekend als zogenoemde Landmark Partner. Minimaal zouden deze adverteerders 300.000 dollar hebben betaald.
Bron: Ermerce
dinsdag 6 november 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten