Nu.nl lanceert vandaag een aparte sportnieuwssite. NuSport moet de grootste sportsite van Nederland worden.
Ilse Media, eigenaar van Nu.nl, lanceerde vorig jaar een aparte site voor zakelijk nieuws (NuZ). De sportsite, die vanaf vanmiddag online is, is de twee site van Nu.nl die zich richt op een specifieke nieuwscategorie. Andere sites van Nu.nl zijn NuJij en NuFoto.
Op de sportsite is, naast nieuwsberichten, ruimte voor statistieken, uitslagen en tussenstanden. Infostrada levert de statistieken en standen. Persbureaus ANP en Novum zijn verantwoordelijk voor de nieuwsberichten, naast een eigen redactie van Nu.nl. De site staat onder leiding van Anne Joldersma. Naast hem werken drie deeltijders aan Nusport.
Nu.nl wil met de nieuwe site de strijd aangaan met bestaande sportsites, zoals TeleSport (Telegraaf), AD Sportwereld, StudioSport en Sportweek. Dat zijn sites die de lezer, anders dan bijvoorbeeld de site van Voetbal International, informeren over meerdere sporten.
"In Nederland is er nog geen goede generieke sportsite," zegt Laurens Verhagen, hoofdredacteur van Nu.nl. Hij vult aan: "Trouwens, we hoeven niet zo heel veel beter te zijn dan andere sites. Met Nu.nl als basis is een goede verkeersstroom naar de site vrijwel gegarandeerd."
Adverteerders
Anders dan zakensite NuZ, dat een goed afgebakende doelgroep heeft en daarom interessant is voor adverteerders, is een sportsite commercieel ‘een moeilijker verhaal', zegt Verhagen. "Althans, dat is wat vaak wordt gezegd. Ik denk dat het wel meevalt." Bij de lancering zijn er al advertenties te zien op de site. "We hoeven nog niet vanaf de eerste maand winstgevend te zijn." Uiteindelijk is dat uiteraard wél het doel, en Ilse Media denkt met een aparte sportsite extra bezoekers en advertentie-inkomsten te krijgen.
Het blok met sportnieuws op Nu.nl heeft maandelijks zo'n 25 miljoen pageviews, met uitschieters in periodes met grote sportevenementen. Verhagen hoopt binnen niet al te lange termijn flink over dat aantal heen te gaan met NuSport. In totaal heeft Nu.nl nu maandelijks zo'n 335 miljoen pageviews.
Wie op de site van Nu.nl klikt op een sportbericht, wordt straks niet direct doorgestuurd naar NuSport. "We gaan natuurlijk wel slim doorverwijzen bij de sportberichten."
Uiterlijk en toekomst
De ‘look and feel' van NuSport komen overeen met die van Nu.nl. Het bovenste blok bevat algemeen nieuws, het tweede blok gaat over voetbal en het derde over auto- en motorsport. Wie nieuws over andere sporten wil bekijken, moet klikken op een categorie in een menu aan de zijkant van de pagina. De site brengt ook nieuws over amateursport.
Komt Nu.nl binnenkort ook met aparte sites voor entertainment- of internetnieuws? Verhagen: "Daar hebben we wel over gedacht, maar er zijn nog geen plannen. Het opzetten van een nieuwe site kost veel geld en energie. We richten ons nu eerst op de bestaande sites."
Bron: Emerce
donderdag 11 oktober 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten