Het lijkt erop dat Google toch weer een beetje meer inzicht wil geven in hun beruchte 'black box' die Quality Score heet. Voor elke zoekmachinemarketeer is het een ramp om niet precies te weten wat er nu van invloed is op de biedprijs en positie van een zoekwoord. Maar een tijd geleden heeft Google besloten te laten zien wat de kwaliteitsscore is van zoekwoorden. Dit is echter alleen in de vorm van: 'Uitstekend', 'Ok' of 'Slecht'. Leuk om te weten dat de 'relevantie' slecht is, maar dat kan ik ook wel zien aan de minimum biedprijs van een zoekwoord. De vraag is juist welke relevantie (t.o.v. advertentietekst, landingspagina etc.).
Nu heeft Google echter nog een stapje richting de adverteerder gedaan en nu is het dan ook mogelijk te zien of het zoekwoord relevant genoeg is, of dat het juist ligt bij de bestemmingspagina. Toch wel weer een beetje handig. Maar ik denk niet dat we ooit volledig kunnen zien wat er allemaal gebeurd in die 'black box'.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten