vrijdag 6 juli 2007

WebAds en wunderLOOP werken samen aan behavioral targeting



Amsterdam, 5 juli 2007 – WebAds Interactive Advertising en wunderLOOP hebben vandaag een samenwerkingsovereenkomst getekend. WebAds gaat behavioral targeting introduceren op haar netwerk en zal daarbij gebruik maken van de gespecialiseerde software van wunderLOOP. Behavioral targeting is het aanbieden van gepersonaliseerde advertenties op basis van profielgegevens en surfgedrag van bezoekers. WebAds is daarmee het eerste Nederlandse online advertentienetwerk dat in samenwerking met wunderLOOP targeting op basis van gedrag mogelijk maakt.

Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: “De vraag bij adverteerders naar de mogelijkheid om nog gerichter advertenties aan te bieden is groot. Behavioral targeting, waarbij niet alleen gekeken wordt naar profielgegevens, zoals leeftijd en geslacht, maar ook naar het surfgedrag van internetgebruikers, levert aantoonbaar betere resultaten op. De internetgebruiker krijgt advertenties te zien die relevant zijn voor hem of haar en dat verhoogt de aandacht en waardering voor de advertenties enorm. Wij hebben hoge verwachtingen van behavioral targeting en zullen dit gaan aanbieden op ons gehele netwerk. In de afgelopen tijd hebben we met diverse partijen gesproken om de beste technologie te kiezen. wunderLOOP beschikt over gespecialiseerde ‘proven technology’ die met succes wordt toegepast in Duitsland en andere markten en bovendien hebben we al jaren een bijzondere relatie met Bas Seelen.”

Bas Seelen, managing director wunderLOOP Benelux: “Behavioral targeting kan leiden tot efficiëntietoename van meer dan 300 procent. wunderLOOP-technologie maakt een real time nauwkeurige doelgroepbepaling van internetgebruikers mogelijk. Het systeem analyseert voortdurend het gedrag van gebruikers - bijvoorbeeld waar ze op klikken of wat ze invoeren in zoekmachines, in-house gegevens zoals CRM-profielen en externe data als STIR en questionaires. Deze real-time doelgroepbepaling vormt de basis voor het aanbieden van reclame, die wordt weergegeven op het moment dat de gebruiker er daadwerkelijk in is geïnteresseerd. Als het gedrag van de gebruiker op enige wijze verandert, wordt de verzonden informatie onmiddellijk in real time door wunderLOOP aangepast en blijft het profiel dynamisch.”

WebAds: Share our experience

WebAds Interactive Advertising, exploitant van ongeveer honderd kwalitatief hoogwaardige websites, is de belangrijkste Nederlandse speler op het gebied van online advertising. Met haar netwerk aan sites biedt het bedrijf adverteerders een effectieve en interactieve manier om elke denkbare doelgroep uiterst gericht te bereiken. WebAds vertaalt communicatiedoelstellingen naar innovatieve, succesvolle online toepassingen om zo niet alleen méér te bereiken, maar om doelgroepen ook nauwkeuriger en doeltreffender te bereiken dan met welk ander medium ook. Al sinds 1997 biedt WebAds advertentieruimte aan op de websites van onder meer Het Parool, IEX, Euronext, Weekblad Pers (VI), SBS Broadcasting, Hyves, Sellaband, Routenet en ZDNet. Hiermee bereikt het bedrijf elke maand ruim vijf miljoen Nederlanders. WebAds heeft vestigingen in Amsterdam, Londen en Milaan. Meer informatie op www.webads.nl.

wunderLOOP

wunderLOOP is marktleider op het gebied van Integrated Behavioral Targeting Services voor reclame, content en e-commerce. Sinds 1999 ontwikkelt het bedrijf met haar hoofdkantoor in Hamburg oplossingen voor real-time behavioral targeting, editorial targeting en e-commerce targeting voor alle digitale media - websites, e-mail, mobiele services en internettelevisie. Bekende bedrijven zoals T-Online, AOL en Freenet gebruiken wunderLOOP-services met absoluut vertrouwen in hun vermogen om internetgebruikers te benaderen met relevante advertenties, content en aanbiedingen. Met meer dan 20 miljard verwerkte pagina-impressies per maand is wunderLOOP de marktleider op het gebied van geïntegreerde oplossingen op het gebied van doelgroepbepaling in Duitsland. Meer informatie op www.wunderloop.nl.

Geen opmerkingen: