Sinds enige tijd gebruiken sommige marketeers de term 'medioren' voor de leeftijdsgroep 45-65 jaar. De nieuwe site Neurocampus richt zich op deze groep.
Neurocampus is een paar weken geleden in stilte gelanceerd. Op de site, die een soort virtuele campus is, kunnen ‘medioren' oefeningen doen om hun ‘hersenen op peil te houden'. Dat schrijft het Haarlemse bedrijf Basiscommunicatie, dat het concept bedacht, in een mail waarin ze de pers uitnodigt voor de officiële opening van de site.
De oefeningen op de site zijn verdeeld in vier categorieën: taal, geheugen, rekenen en inzicht. Wie zich - gratis - heeft ingeschreven, kan dagelijks oefenen. "Het is een online campus waar mensen een paar minuten kunnen oefenen," aldus Basiscommunicatie.
Met het concept hoopt Basiscommunicatie interessant te zijn voor adverteerders. De site zou commercieel succesvol kunnen zijn: de doelgroep is sterk afgebakend en keert - zo hopen de makers - meerdere keren per week enkele minuten terug. Of de site écht veel terugkerende bezoekers gaat trekken, moet echter nog blijken. De officiële lancering is pas vrijdag.
Verschillende adverteerders hebben zich al verbonden aan de site. Basiscommunicatie noemt ANWB Reizen, Fortis ASR en Menzis haar ‘founding sponsors'. Zij sponsoren onder meer bepaalde oefenruimtes op de campus.
Volgens Basiscommunicatie zijn de eerste signalen, hoewel de site nog in een testfase is, hoopgevend. "Er wordt al op grote schaal geoefend en de gemiddelde bezoeker verblijft zeker een kwartier op de site," schrijft het bedrijf enthousiast.
‘Midlife rocks'
De term medioren bestaat al enige jaren. Bij een zoektocht op internet blijkt dat de term op meer Vlaamse dan Nederlandse sites wordt gebruikt. Uitgever Sanoma België startte in januari van dit jaar met de titel Milo, een maandblad voor 45-plussers/medioren. Het magazine - oplage 65.000 exemplaren - richt zich zowel tot mannen als vrouwen en heeft als ondertitel Midlife Rocks
Bron: Emerce
dinsdag 25 september 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten