vrijdag 7 september 2007

Nokia speelt in op prijsverlaging iPhone



Het is natuurlijk niet leuk wanneer je er achter komt dat de splinternieuwe iPhone die je twee maanden of enkele dagen geleden voor ruim 600 dollar (599 + State Tax) gekocht hebt ineens 200 dollar goedkoper geworden is.

Er zullen dan ook wel de nodige klachten bij Apple binnenrollen over deze snelle en forse prijsverlaging.

Nokia probeert daar direct op in te spelen met een speciale Google Ads actie (zie screenshot hierboven). Niet dat de Finnen iets gratis gaan geven aan iedere iPhonekoper, maar ze gebruiken de 200 dollar prijsverlaging wel om mobiele bellers naar hun gratis content site MOSH te lokken.

De tekst van de advertentie luidt: 'Sorry Early iPhone Adopters, de iPhone is nu 200 dollar goedkoper geworden. Bespaar je geld met gratis content op MOSH'.

Bron: MobileCowboys

Leuk (in mijn ogen) om te zien hoe Nokia gebruik maakt van deze zeer gerichte targeting. Google AdWords is dus op meerdere manieren in te zetten. Iemand een idee voor een van onze klanten? Of is dit ethisch niet helemaal in orde?? ;)

Geen opmerkingen: