De online vindbaarheid van de honderd grootste adverteerders van Nederland bij zoekmachines is niet best. Slechts 8 procent blijkt goed vindbaar.
Dat blijkt uit onderzoek van Search Engine Mediabureau Checkit. Uit de Top 100 online vindbaarheid 2007 blijkt dat 42 procent slecht vindbaar is (vindbaarheidsscore lager dan 50 procent), en dat maar 8 procent goed scoort (vindbaarheidsscore hoger dan 80 procent). Wel is er ten opzichte van 2006 een duidelijke verbetering waar te nemen; in 2006 was namelijk nog 68 procent van de onderzochte organisaties slecht online vindbaar.
De top tien van de best scorende websites ziet er als volgt uit: 1. KPN (94,67%), 2. Jamba (94,27%), 3. Dell Products Europe (91,81%), 4. T-Mobile Netherlands (89,77%), 5. Ministerie van Binnenlandse Zaken (85,10%), 6. Nationale Postcode Loterij (83,46%), 7. SNS Bank (82,64%), 8. Wehkamp (81,01%), 9. Kia Motors Nederland (79,04%) en 10. Ministerie van Defensie (78,43%).
Adformatie > Nieuws > donderdag 6 september 2007, 11:50
vrijdag 7 september 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Hoe erg ik het ook vind, toch even een linkje naar het volledige onderzoek van CheckOut
Een reactie posten