Affiliate marketing, het verkopen van goederen of diensten via de site van een derde, laat een flinke groei zien die voorlopig nog niet ten einde is. Cijfers van Brits onderzoek wijzen erop dat meer dan driekwart (78 procent) van de ondervraagden verwacht dat deze vorm van adverteren in de komende jaren alleen maar zal groeien.
Affiliate-modellen zijn performance-based: Afgezien van start- en onderhoudskosten, betaalt de adverteerder alleen commissie wanneer een product/dienst is besteld. De voordelen hiervan worden op een slimme manier benut door het Bol.com Partnerprogramma, dat site-eigenaren toestaat producten te verkopen op de eigen weblog of website.
Enkele andere conclusies uit het onderzoek:
Tweederde van de respondenten ondervond in de afgelopen twee jaar een stijging van de verkopen via affiliate-systemen
40 procent heeft meer mensen in dienst die zich bezighouden met affiliate marketing en de helft van deze 40 procent verwacht dat deze groei zich in de komende jaren zal doorzetten.
Er leven hoge verwachtingen bij de eigenaars van merken over de prestaties van hun affiliate-systemen. De combinatie van meerdere affiliate-systemen moet hierin een factor van belang worden.
Tracking van aankopen bij affiliates wordt, ongetwijfeld door de goede software die beschikbaar is, als probleem gezien door slechts de helft van de bedrijven die zich met affiliate marketing bezighouden.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten