De populariteit van user generated content is alom bekend, maar nu dringt het ook door in de muziekwereld. De Jeugd van Tegenwoordig heeft namelijk in samenwerking met televisiezender TMF een echte ’user generated content’-actie gehouden. Bij deze actie kon iedereen een videoclip voor de nieuwe single ’Shenkie’ insturen, waarbij regie, opname en montage geheel in eigen handen lagen. Uiteindelijk zijn uit alle inzendingen 12 videoclips op YouTube geplaatst en de leukste videoclip is gekozen tot de officiĆ«le clip en zal vertoond worden op diverse muziekzenders. De winnaar is een John Doe, een 12-jarige jongen waarvan niemand weet wie het is. Samen met zijn My First Sony leeft dit kereltje zich helemaal uit op Shenkie, tot ontbloot bovenlijf aan toe. Wellicht zit hier een creatief bureau achter... Deze erg leuke actie mag wat ons betreft nog meer navolging krijgen in de muziekwereld! Ga naar De Jeugd van Tegenwoordig - Shenkie
woensdag 16 mei 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten