Nettobestedingen online groeien bijna 9 procent
De netto mediabestedingen aan online display advertising kwamen uit op 34 miljoen euro in eerste kwartaal van 2007. Dat is een groei van 8,9 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
De sterkste stijging van de netto mediabestedingen was er in de sector horeca, toerisme en recreatie met een aandeel van 13,3 procent (Q1 2006: 9,3).
Andere branches die voorop liepen waren de media (aandeel van 15,2%, was 17,7%), financiƫle dienstverlening (13,5%, was 14,5%) en telecom/ICT (12,2%, was 13,9%).
IAB-voorzitter Marco Derksen: 'Als je deze aandelen vergelijkt met 1, 2 jaar geleden, dan zie je dat de spreiding nivelleert. De 'kleinere' branches zoals de overheid, transportmiddelen en lichaamsverzorging kruipen langzamerhand dichterbij de grotere branches. Dat is een positieve ontwikkeling.'
Bij de advertentiesoorten blijven banners, buttons en skyscrapers het grootst (57,8 procent, een groei van 6,7 procent). Contentintegratie 28 procent (Q1 2006: 28%), e-mail 8,2 procent (Q1 2006: 8,6%), pop-ups, pop-unders en interstitials 6,1 (Q1 2006: 4,8%), barters 3,3 (Q1 2006: 3,7%) en search 0,8 (Q1 2006: 2,9%).
Bron: Adformatie > Nieuws > vrijdag 25 mei 2007, 10:45
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten