Nadat Microsoft eerder dit jaar achter het net viste bij de aankoop van Doubleclick heeft het nu voor 6 miljard dollar aQuantive kunnen kopen. En da's 2x zoveel als Google voor Doubleclick betaalde. aQuantive is eigenaar van Atlas (ad serving technology), en ook van Avenue A/Razorfish, een digitaal mediabureau.
Microsoft heeft nu dus zowel verkoop, ad serving, creatie als inkoop in huis. Zo heeft ze dus de hele waardeketen in huis.
Zie artikel in Mediaweek.
Eerdere overnames dit jaar op een rij:
- 13/04: Google - > Doubleclick: $ 3,1 miljard
- 17/04: WPP - 24/7 Realmedia: $ 0,649 miljard
- 30/04: Yahoo - > Right Media: $ 0,68 miljard
- 16/05: Advertising.com - > AdTech: bedrag onbekend
Heb ik nog overnames over het hoofd gezien (vast wel)?
maandag 21 mei 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten