maandag 21 mei 2007

Microsoft heeft dan eindelijk een overname kunnen doen.

Nadat Microsoft eerder dit jaar achter het net viste bij de aankoop van Doubleclick heeft het nu voor 6 miljard dollar aQuantive kunnen kopen. En da's 2x zoveel als Google voor Doubleclick betaalde. aQuantive is eigenaar van Atlas (ad serving technology), en ook van Avenue A/Razorfish, een digitaal mediabureau.

Microsoft heeft nu dus zowel verkoop, ad serving, creatie als inkoop in huis. Zo heeft ze dus de hele waardeketen in huis.

Zie artikel in Mediaweek.


Eerdere overnames dit jaar op een rij:

- 13/04: Google - > Doubleclick: $ 3,1 miljard

- 17/04: WPP - 24/7 Realmedia: $ 0,649 miljard

- 30/04: Yahoo - > Right Media: $ 0,68 miljard

- 16/05: Advertising.com - > AdTech: bedrag onbekend


Heb ik nog overnames over het hoofd gezien (vast wel)?

Geen opmerkingen: