woensdag 16 mei 2007

Orgasmic & Paid Search tegelijkertijd inzetten

Checkit whitepaper: Search Synergie
Search Engine Mediabureaus roemen vaak de synergie tussen Natural Search en Search Engine Advertising. Maar wat wordt daar precies mee bedoeld en wat levert het op?
Nielsen ReelResearch concludeerde na onderzoek dat een merk 92% van het totaal aantal kliks vergaart als de merknaam in zowel de natuurlijke als in de betaalde zoekresultaten voorkomt. Daarentegen werd slechts 60% van het totaal aantal kliks vergaard als de merknaam alleen in de natuurlijke zoekresultaten voorkwam. Dit toont gedeeltelijk de meerwaarde van het gecombineerd inzetten van Natural en Search Engine Advertising aan.
iCrossing wilde de synergie nog diepgaander onderzoeken. De vraag is: "Levert het gecombineerd en geïntegreerd inzetten van Search Engine Ranking (Natural Search) en Search Engine Advertising echt meer op dan het los inzetten van deze diensten?" Met andere woorden: levert de combinatie meer op dan de som der delen? En zou het zo kunnen zijn dat de synergie tussen Natural Search en Advertising behalve in kliks nog in andere zaken zou kunnen resulteren zoals acties, orders of page views?
Deze whitepaper, die is geïnspireerd op een onderzoek van iCrossing, geeft antwoord op deze vragen. Mocht u naar aanleiding van deze whitepaper nog vragen of opmerkingen hebben, aarzelt u dan niet om contact op te nemen met een van de Checkit Search consultants - (024) 359 37 70 of info@checkit.nl.

Geen opmerkingen: