woensdag 3 september 2008
SEO hotter dan Adwords?!
Onderzoek van iProspect wijst het al langer uit, maar wat bevestiging uit andere hoeken is altijd goed! Zoekers zijn geneigd om eerder op een onbetaalde verwijzing te klikken dan op een betaald zoekresultaat.
Onderzoek van E-consultancy wijst uit dat het betaald zoeken in 2007 met 58 procent steeg, onbetaald zoeken met 68 procent. Van iedere tien Britse online shoppers geven er negen de voorkeur aan onbetaald zoeken, het gros vanwege de grotere onafhankelijkheid. Bovendien levert gratis zoeken volgens dezelfde shoppers de relevantste zoekresultaten op. De verschillen in kosten? Betaald zoeken is tien keer zo duur voor de adverteerder. Het is overigens lang niet alle zoekers (49 procent) helemaal duidelijk wat nou de verschillen zijn tussen betaald en onbetaald zoeken. Bron: Marketing Week
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
"Betaald zoeken is tien keer zo duur voor de adverteerder."
Over deze passage kun je natuurlijk discussieren maar volgens mij is in ieder geval zeker dat het niet zo makkelijk te bepalen is wat het kost om organisch goed gevonden te worden. Dit is mogelijk voor iedere organisatie verschillend.
Zodra je het namelijk, zoals de titel van dit artikel al voorspeld, over SEO (Search Engine Optimizing) hebt, gaat het wel degelijk geld kosten om je website goed te optimaliseren voor zoekmachines. Mijns inziens is een klik op een daarvoor geoptimaliseerd organisch zoekresultaat dus zeker niet gratis. Al is de prijs ervan lastig te bepalen.
Een reactie posten