woensdag 24 september 2008

Advertising schuift naar interactive & meetbaar


Gelezen op Carat’s advertising outlook for 2009: Ondanks de stagnerende economie groeit online advertising van 23.3% naar 23.7% in 2008. Voor 2009 is de groei 18.6%.

Het meest interessant is de volgende passage:

[Jerry Buhlmann, CEO of Aegis Media] said the growth in online’s ad spending share has less to do with the growth of consumer use of online media, and more to do with a secular shift within the advertising industry that is driving marketers and agencies toward media that deliver measurable returns on advertising investments.

With search now central to the planning and execution of any campaign, online media brings a greater level of accountability not just to itself but to TV, print and other forms of advertising,” he said. “This is why we are predicting further strong growth for internet, even when advertisers are cautious in many of the other sectors.”

De verschuiving naar performance-based media wordt steeds sterker, waar met name Search outperformed! Niet vreemd in tijden van minder economische voorspoed er steeds meer gezocht wordt naar middelen die meetbaar zijn op hun lead generatie. Combineer bovenstaande feiten met Frederick Marckini's theorie (PDF) dat alles Search centric wordt en je hebt met Search Marketing een winnende combinatie!?

Geen opmerkingen: