dinsdag 2 september 2008

Google Chrome is uit en wat vinden we er van?

Natuurlijk was het niet de vraag of Google ooit een browser zou uitbrengen, maar meer wanneer dat dan zou zijn. Vandaag was het zoals Emile ook al meldde dan zover en ging Google ook op dit gebied de strijd aan met Microsoft's Internet Explorer en Mozilla Firefox (Google steunt Firefox daarnaast ook nog eens).

Ik heb het zojuist geinstalleerd en op dit moment kan ik er al het volgende over zeggen. Chrome geeft een ruimtelijker gevoel op het scherm omdat Chrome amper gebruikt maakt van werkbalken en andere koppelingen. En mocht je ooit een url vergeten zijn, dan helpt Google (hoe kan het ook anders :D ) je verder binnen Google door op zoek te gaan naar zoekresultaten op je eigen verzinsel. Handige functie!




Onhandig is het dat "mijn" banners na een klik op de banner wat moeite hebben om na het sluiten van de pagina weer in de juiste vorm op het scherm te komen, maar dat zal vast één van de bugs in deze Beta versie zijn.



Om de lancering kracht bij te zetten heeft Google een stripboek online gezet over het wel en wee van de browser en kan je voor de features hier terecht.

Iemand al ervaringen?

1 opmerking:

Marthijn Klopper zei

Ik denk dat ik nog ff wacht. Er blijkt nu al een beveiligingsfout ontdekt te zijn:

http://www.telegraaf.nl/digitaal/1833836/__Eerste_beveiligingsfout_Chrome_al_gevonden__.html?p=37,2