dinsdag 15 januari 2008

De Telefoongids koopt De Heus Response Media

15 januari 2008 - Door Erwin Boogert

De Telefoongids heeft zojuist de overname van De Heus Multi Response Media uit Hoorn beklonken.

De Telefoongids verwerft een specialist in online adverteren die afrekent op prestatie. De Heus is gespecialiseerd in marketingactiviteiten via e-mail, affiliatesystemen, banners, virale tactieken en zoekmachines.

Op hoeveel De Telefoongids het bedrijf waardeert, maakt het bedrijf niet bekend. De Telefoongids koopt alle aandelen van De Heus. De verwachting is dat Rob de Heus het bedrijf zal verlaten. De Telefoongids zal zijn nieuwe dochter op afstand zelfstandig laten opereren.

Een belangrijke reden voor De Telefoongids om het bedrijf over te nemen is de site First-impressions.nl, naar eigen zeggen de grootste responsesite van Nederland.

De woordvoerder: "We zijn al sterk op het gebied van zoeken, online en in print. We krijgen er nu als het ware een etalage bij voor onze klanten, om ze beter vindbaar te maken. De site is een verlengstuk waar klanten kortingen en aanbiedingen kunnen geven."

De Telefoongids werkt aan een product voor adverteerders, zogeheten click packages. Dat wordt gemaakt voor een selecte groep klanten, de grotere. Ze betalen enkel als een klant daadwerkelijk een reclameuiting van die klant gebruikt. "Helemaal accountable dus", aldus zegsman Marcel van de Molen.


De verhouding tussen omzet uit print en online ligt naar schatting op 80-20 procent.

European Directories, het moederbedrijf van De Telefoongids, is bezig met de fusie van De Telefoongids en de Gouden Gids en de Nationale Telefoongids, beiden eigendom van Truvo.

European Directories en Truvo proberen meer omzet te genereren via het web, daar de inkomsten uit papieren media. De Gouden Gids merkt dat zijn toekomstige doelgroep, de jeugd, amper de weg meer weet te vinden naar papieren media.

Bron: Emerce

Geen opmerkingen: