Gebruikers van Yahoo zijn meer tevreden over de aangeboden diensten dan gebruikers van Google. Het is de eerste keer dat Yahoo beter uit de bus komt dan zijn rivaal in een Amerikaanse studie die de klanttevredenheid meet.
Uit gegeven van de American Consumer Satisfaction Index (ACSI) van de universiteit van Michigan blijkt dat de consumententevredenheid onder gebruikers van Yahoo met 3,9 procent is gestegen tot 79 uit 100 punten. De score van Google daalde daarentegen met 3,7 procent naar 78 punten.
Google is nog steeds veruit de meest dominante speler op de zoekmarkt. Yahoo krijgt echter van consumenten waardering voor zijn netwerk van websites, e-mail, sociale netwerken en andere features. “De stijgende waardering heeft Yahoo te danken aan de herlancering van de hoofdsite en de verschillende andere sites”, meent Larry Freed van ForeSee Results, sponsor van het ACSI rapport.
“Mensen voelen zich op hun gemak bij de Yahoo interface”, aldus Freed. “Daarnaast hebben ze goed werk verricht door dominant te blijven in gemeenschappen en in subfuncties op de portal.”
Google’s zoekfuncties blijven sterk, maar klanten zoeken naar marktverbeteringen. “Voor de gemiddelde gebruiker is hetgeen je nu ziet bij Google hetzelfde als wat je drie jaar geleden zag”, merkt Freed op. Hij benadrukt dat dit niet het geval is. “Terwijl Google zijn eigen e-mail, desktop office, chatapplicaties en andere features heeft ontwikkeld, hebben ze de gemiddelde gebruiker daar niet voldoende op gewezen.” Google moet volgens Freed dan ook een manier bedenken om meer voordeel te halen uit de applicaties die zijn ontwikkeld. “Niet noodzakelijk via advertenties, maar door betere marketing.”
Bron: Telegraaf 14-08-2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten