dinsdag 14 augustus 2007

Pedigree case van iProspect op DMNews


Gelezen in Molblog : een verwijzing naar DM news waar een artikel over Reputation Management is geplaatst. Met daarin een bespreking van de Pedigree-case van iProspect. Smart gebruik van search. Ik had ooit al eens over deze case gelezen (somewhere, somehow). Gebruiken we hem al in New Business presentaties?

Terug naar het Molblog-artikel: "Nieuws verspreidt zich online sneller dan een gemiddelde marketeer kan bijhouden. Tijdens een food recall actie in Amerika, maakte Pedigree slim gebruik van Search om de dierenliefhebbers te informeren dat haar dierenvoer oké was. Door op het veel gebruikte woord 'dog food recall' in in Google te adverteren met de tekst: '100 percent safe. Not part of recall', werden de callcenters ontlast en kreeg Pedigree een positieve merkstimulans in een moeilijkere tijd voor de dierenvoer industrie.

Volgens iProspect, het bedrijf dat in Amerika de actie uitvoerde voor Pedigree, is de Paid search een erg effectieve tool voor Reputation management en crisis control vanwege de snelheid en flexibiliteit."

">verder >>

Geen opmerkingen: