vrijdag 22 februari 2008
Zoekmachines onmisbaar in personeelswerving
Dit klinkt een beetje als een open garagedeur intrappen maar toch goed dat dit nu middels onderzoek te onderbouwen valt. Ook bljkt uit bijgevoegd screenshot dat de meesten dit kunstje al wel verstaan.
Zoekmachines zijn zeer sterk in opkomst als middel om een baan te zoeken, zo blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO).
De onderzoekers van Intelligence Group melden dat 41 procent zoekmachines gebruikt/zou gebruiken om een (nieuwe) baan te zoeken. ‘Hiermee wordt het vermoeden bevestigd dat zoekmachines het zoekgedrag van werkzoekenden sterk gaan beïnvloeden’, concludeert men. Het onderzoek is uitgevoerd onder 1.002 personen uit de Nederlandse beroepsbevolking ten behoeve van het seminar 'Succesvol Werven via Internet', op 27 maart te Rotterdam.
Internet, met name Monsterboard en Google, domineert baanzoekgedrag, blijkt uit het AGO. In eerdere jaren zijn zoekmachines niet als oriëntatiebron in het AGO opgenomen. Vanaf 2008 wordt dit gedaan en komt deze manier van oriënteren direct op de vierde plaats in de top-10 binnen.
De top 5 van oriëntatiebronnen ziet er als volgt uit: 1. Internet: vacaturesite 69%, 2. Dagblad/de krant 55% 3. Bekenden/netwerk 49%, 4. Internet: zoekmachine 41% en 5. Een vakblad of tijdschrift staat op de tiende plaats.
Bron hierrrrrr
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Als aanvulling..
http://www.emerce.nl/press.jsp?rubriek=emerce_rubriek_home&id=2361659
Een reactie posten