Na de Gouden Loeki-winnende commercial die een nieuwe golf van kantoorlol losmaakte, zet KPN de onvermijdelijke stap naar een online variant. Vanaf vandaag is het Grote Goeiemoggel Spel te spelen op de website van KPN. Doel is om Goeiemoggel-zinnen te vertalen voor ene Joris, die zich als nieuwe werknemer van de afdeling Transploft geen raad weet met het cryptisch gebabbel van zijn visverwerkende collega’s.
Wie het best en snelst z’n weg weet in de wereld vol kloffies versmeerd en zo Joris door z’n proeftijd helpt, wint een heuse BlackBerry. Want het doel van de campagne is ongewijzigd: zakelijke bellers wijzen op de voordelen van de nieuwe generatie compacte telefoons met qwerty-toetsenborden. Zodat met het wegnemen van de invoerhobbel mobiel e-mailen nu echt eens stevig van de grond gaat komen.
De speler zal daarom, voor hij wild in de weer gaat met het invoeren van e-mails, eerst moeten kiezen voor één van de drie mobieltjes die KPN wil promoten. Net als in het echte leven. Het is de vraag of het kiezen uit BlackBerry Curve 8310, Palm Treo 500 of HTC S710 veel invloed heeft op hoe goed Joris bijgestaan kan worden, maar het is aardig om te zien dat de campagne zo sterk mogelijk wordt doorvertaald naar het Grote Goeiemoggel Spel.
Tegelijk met de introductie van deze online component breidt KPN het crossmediaal offensief uit door ons op tv, radio en in print dieper mee te sleuren in de wondere wereld van Willep de Vriep. Wie door z’n omgeving al moe-gegoeiemoggeld was, kan dus beter een voetreis naar grot in een vergeten land proberen te boeken. Eentje zonder mobiel internet, dan.
31 jan marketingfacts
vrijdag 1 februari 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten