vrijdag 14 december 2007

Nielsen meet online bestedingen met AdRelevance

Datum: 13 dec 2007, bron: marketingfacts

AMSTELVEEN - Nielsen Media Research presenteert een tool die dagelijks inzicht biedt in internetcampagnes en de online bestedingen van adverteerders.


Het instrument, dat de naam AdRelevance draagt, identificeert nieuwe campagnes en uitingen op internet door iedere dag ruim vierhonderd websites af te struinen. Daarbij worden kenmerken als adverteerder, branche, periode, aantal views, bruto mediabesteding en de uiting zelf vastgelegd.

Snel analyses

Tot voor kort werd AdRelevance in Nederland aangeboden door zusterbedrijf Nielsen//Netratings in Londen. De tool stelt gebruikers in staat om snel analyses uit te voeren op basis van de online marketingactiviteiten van adverteerders.

Top-100 adverteerders

Op basis van cijfers van Nielsen Media Research, voorheen bekend als BBC, brengt MarketingTribune in het eerste nummer van 2008 als ieder jaar de Top-100 adverteerders.

1 opmerking:

Jasper zei

Het nieuws hiervan ontgaat me. AdRelevance bestaat al jaren (v/h heette het LemonAd) en het is ook al jaren bescghikbaar. Enige nieuws is denk ik dat je het nu niet meer inkoopt in Londen, maar in NL.

Overigens kunnen wij via Netprofiler AdRelevance data afnemen.