Advertentienetwerk jongerensites van start
12 december 2007 - Door Erwin Boogert
Drie internetuitgevers richten in Nederland een advertentieplatform op, speciaal gericht op jongeren. Het initiatief wordt getrokken door Habbo, Funnygames.nl en Eccky. Het platform staat open voor toetreding van derden.
Gisteren ging het advertentieplatform JongBereik.nl van start, een project waarin Sulake/Telegraaf, MediaRepublic en Tibaco Internet Media samenwerken via hun respectievelijke jongerenprojecten.
"[We zijn] in staat bannerpakketten aan te bieden met een gegarandeerd uniek bereik van 1.000.000 jongeren van 10 tot en met 19 jaar. Voor de pakketten is een 'awareness'- en 'traffic'-variant beschikbaar", aldus een geschreven toelichting.
Tussen de sites Habbo.nl, Funnygames.nl en Eccky.nl zit, in termen van gebruikersgroepen, amper overlap. Dat vergroot het unieke bereik van een reclameactie. Volgens de initiatiefnemers overlappen de sites slechts voor 5 procent. Dat percentage kan toenemen zodra er andere jongerensites toetreden tot het netwerk, aldus Peter Warman en Lennaert Schuijt in onderstaande video.
Warman heeft de totstandkoming van Jongbereik.nl gecoördineerd vanuit Newzoo. Schuijt is werkzaam bij Tibaco.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten