iProspect Belgie bracht gisteren een super interessant onderzoek uit over de investeringen en prestaties gebonden aan Search Engine Advertising (SEA) campagnes via Google Adwords. iProspect Belgie heeft de Google gegevens voor de eerste zes maanden van 2008 vergeleken met deze van z’n eigen klanten, en dit in 3 sectoren: de financiĆ«le wereld, het toerisme en de automobielsector.
Een van de belangrijkste resultaten is dat ondernemingen die hun SEA campagne laten beheren door een professioneel agentschap (zoals Checkit / iProspect) winst boeken op vlak van het aantal gekwalificeerde kliks, de kost per klik en de CTR! Door bv de inbreng van iProspect Belgie daalt de kost per bezoek voor een zoekterm met meer dan 20%. Dit vertaalt zich – bijvoorbeeld voor de financiĆ«le sector – in een gemiddelde besparing van 40.000 euro per jaar!
Lees het complete onderzoek op de website van iProspect Belgie
vrijdag 17 oktober 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten