Uit de Checkit Nationale Search Engine Monitor bleek al eerder dat internetgebruikers in 62% van de gevallen deze zoektocht naar producten en diensten start bij een zoekmachine. Nu is gebleken dat er online het meest gezocht wordt naar vakanties. Met 61.9% voert deze groep de lijst van meest gezochte onderwerpen aan. Ook naar consumentenelektronica en reistickets wordt veelvuldig gezocht.
Dit blijkt uit gegevens van Emarketer, dat een wereldwijd onderzoek uitvoerde onder zeventienduizend actieve internetgebruikers in de leeftijd van 16 tot 54 jaar. Het bureau vroeg hen naar de producten waarvoor ze dit jaar op online onderzoek waren uitgegaan. Op basis daarvan werd een lijst opgesteld met de meest onderzochte productcategorieën.
De top-10 ziet eruit als volgt:
Vakanties/vakantiebestemmingen 61,9%
Consumentenelektronica 58,4%
Reistickets 56,9%
Mobiele apparatuur 56,6%
Mobiele telefoniediensten 56,0%
Computer software 52,3%
Films 49,8%
Muziek 48,8%
Boeken 46,2%
Auto’s 43,7%
EMarketer verwacht dat 625 miljoen dollar aan verkoop in fysieke winkels in 2008 is beïnvloed door het internet. Tot 2012 zullen deze online-influenced store sales jaarlijks met 19 procent groeien.
Daarmee oefent, nominaal bekeken, online productonderzoek meer invloed uit op verkoop in fysieke winkels dan op webverkoop; in 2012 staat tegenover elke dollar aan webverkoop 4,68 dollar aan online beïnvloede fysieke winkelverkoop.
Bron: Twinkle
dinsdag 21 oktober 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten