Slecht 27% adverteert op eigen merknaam in Google blijkt uit onderzoek van onze collega's uit Belgie: QueroMedia.
Het onderzoek is gebaseerd op 200 Nederlandse en internationaal gekende merken. Van de 200 bedrijven zijn er slechts 55 (27%) die adverteren op hun eigen merknaam. In de reissector ligt het percentage iets hoger 44%), net als in de industriële sector (40%). Het laagste percentages ziet men in de ict & telecomsector (22%) en de voedingssector (0%). Op 99 van de 200 merken (49%) wordt wel geadverteerd door één of meerdere andere adverteerders. Dit zijn meestal webshops die de producten van dat merk aanbieden, prijsvergelijkwebsites, zoekertjessites en/of magazines. Volgens de huidige keyword policy van Google in Nederland is dit niet toegelaten. Toch vreemd dat zo weinig brand managers niet bezig zijn met hun online reputatie.
Wij adviseren altijd op je merknaam te adverteren bij Google, en niet alleen op je merknaam, maar ook op de misspellingen. Ongeveer 2 op de 10 gebruikers schrijft bijvoorbeeld Heineken als Heiniken. Een veelgehoord tegenargument is dat de website al organisch goed vindbaar is. Dit is een zeker een goede reden, echter waardeert de consument het sterker als je meerdere keren naar voren komt in de resultaten van Google. Een mooi voordeel is dat je de advertenties bij Google optimaal kunt inspelen op acties, events of andere activiteiten die op je marketingkalender staan. Kijk ook eens of er door je concurrenten wordt geadverteerd op je merknaam. Je kunt deze namelijk beschermen!
woensdag 16 april 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten