dinsdag 15 april 2008

Crossmediale commercials

De Nieuwe commercial van Centraal Beheer Achmea (je weet wel: ‘Even Apeldoorn bellen’) is gisteren live gegaan op internet. Vanaf maandag 14 april is de commercial ook te zien op televisie schrijft Molblog.

In de lijn van Checkit's visie hebben we CBA geholpen met het opzetten van een Youtube channel en het optimaliseren van haar commercials voor Internet.

CBA: De komst van nieuwe communicatieplatformen en de populariteit van sociale netwerken op internet - zoals Hyves en YouTube - maakt integratie van deze nieuwe media in marketingcampagnes belangrijk. Deze platformen zijn tegenwoordig essentieel voor een succesvolle campagne en daarom wordt de bekende reclamecampagne van Centraal Beheer Achmea die in 1986 voor het eerst op de televisie te zien was nu ook crossmediaal ingezet.

‘Er breekt een nieuw tijdperk voor ons aan’, aldus Marjanne Mulder, manager merkcommunicatie bij Centraal Beheer Achmea. ‘De online wereld wordt steeds belangrijker. Om een groter draagvlak te creëren en een breder publiek te bereiken, tonen we onze commercials niet alleen op tv maar ook op internet. Daarnaast proberen we de interactie met kijkers en websitebezoekers te vergroten’, merkt Mulder op. Voor de vriendenwebsite Hyves is een spel gemaakt dat gebaseerd is op de nieuwe commercial.

Geen opmerkingen: