woensdag 9 april 2008

Aegis Media neemt zoekmachine marketingbureau Checkit over

Het persbericht hieronder en zie de video ...



"
Aegis Media neemt zoekmachine marketingbureau Checkit over
• Checkit wordt onderdeel Isobar, het digitale marketing netwerk van Aegis Media
• Isobar is naast internationale marktleider nu ook marktleider in Nederland
• Grootste deel online budgetten, geschat op 300-350 miljoen, naar zoekmachine marketing
• Operationele activiteiten van iProspect en Checkit zoveel mogelijk geïntegreerd

Amsterdam, 9 april 2008 – Aegis Media is op vandaag volledig eigenaar geworden van Checkit. Het zoekmachine marketingbureau wordt onderdeel van Isobar, het digitale marketing netwerk van Aegis Media. Op de Nederlandse markt bevindt Checkit zich in de top drie op het terrein van zoekmachine marketing. Met de overname bevestigt het Isobar netwerk definitief zijn positie als marktleider in Nederland. Isobar beschikt met de 40 specialisten van Checkit nu in totaal over zo’n 150 medewerkers die gezamenlijk alle disciplines van digitale marketing vertegenwoordigen. De huidige directie van Checkit blijft verbonden aan het bedrijf. Ook blijft Checkit als merk bestaan naast de andere vijf bureaumerken (waaronder ook zoekmachine marketingbureau iProspect) die samen het Nederlandse Isobar netwerk vormen.

Brian Hirman, CEO Isobar Nederland: “Digitale marketing ontwikkelt zich steeds breder op basis van een aantal specialistische disciplines zoals online media planning, direct response, CRM en mobile marketing. Zoekmachine marketing is van die disciplines in termen van bestedingen de grootste. Voor een vernieuwende en effectieve campagne is het belangrijk om niet vanuit één discipline te denken maar juist te zoeken naar de optimale combinatie. Isobar kan dit, zeker met de overname van Checkit, als geen andere partij in Nederland. Wij denken en doen crossmediaal, middelenvrij en dwars door disciplines heen. De succesvolle resultaten die we daarmee behalen, hebben er toe geleid dat we wereldwijd en in Nederland marktleider zijn.”

Paul Aelen, medeoprichter Checkit: “Wereldwijd gaat meer dan de helft van de online budgetten naar zoekmachine marketing. In Nederland denken we dat dit deel van de markt een omvang heeft van zo’n 300 tot 350 miljoen euro. Isobar heeft het grote belang van search al heel vroeg ingezien en iProspect internationaal ontwikkeld tot een leidende naam in ons vakgebied. Wij gaan dus samenwerken met specialisten die ons vakgebied goed begrijpen en dat geeft een goed gevoel. Het betekent dat we optimaal kunnen bijdragen aan campagnes en dat we onderdeel uitmaken van een internationaal voorop lopend netwerk waarin we onze expertise nog verder kunnen ontwikkelen. Daarnaast kunnen we onze klanten nu ook toegang bieden tot het volledige spectrum van digitale marketing en onze dienstverlening richting hen flink verbreden.”

iProspect en Checkit
Met het internationaal opererende iProspect heeft Isobar Nederland al sinds 2005 een sterk zoekmachine marketingbureau binnen het netwerk. Checkit zal als gerespecteerd merk in Nederland gewoon blijven bestaan. Wel worden de operationele activiteiten van iProspect en Checkit zoveel mogelijk geïntegreerd. Voor klanten biedt deze integratie veel voordelen. Naast schaalgrootte en synergie, ontstaat daarmee ook toegang tot de internationale kennis en ervaring van de wereldwijde marktleider iProspect. De integratie van Checkit en iProspect zal niet leiden tot het verlies van arbeidsplaatsen. Beide bedrijven blijven juist op zoek naar nieuwe medewerkers.

Over Isobar en Aegis Media
Isobar is het eerste wereldwijde bureaunetwerk dat zich uitsluitend richt op digitale marketing. Isobar heeft zo’n 2500 mensen in dienst verdeeld over 92 kantoren in 37 landen en is daarmee de internationale marktleider. In Nederland bestaat Isobar uit de bureaus Bookmark (interactive marketing en CRM), Medialand.nl (online media en direct response), iProspect (search engine marketing), Marvellous Mobile (mobile marketing) en Clay Amsterdam (creative brand activation). In 2007 werd Isobar door Campaign uitgeroepen tot ‘Interactive Network of the Year’. Isobar maakt samen met Carat, Vizeum en Posterscope deel uit van Aegis Media het grootste onafhankelijke mediabureau netwerk ter wereld. Kijk voor meer informatie op www.aemedia.com en www.isobar.nl.

Over Checkit
Checkit B.V. is een Search Engine Mediabureau, de ervoor zorgt dat organisaties op internet vindbaar zijn en blijven. Checkit biedt top 500-organisaties van Nederland een full service oplossing op het gebied van Search Marketing. Checkit is sinds 1999 in Nijmegen en Amsterdam gevestigd. Klanten zijn onder andere Fortis, Startpagina, Bol.com, OHRA, Microsoft, Pfizer, Vergelijk.nl en Independer. Kijk voor meer informatie over Checkit op http://www.checkit.nl/.
"

Geen opmerkingen: