vrijdag 15 augustus 2008

Geniale campagne van KPN

Nederlandse telecombedrijven hebben over het algemeen redelijke strakke campagnes. Zoals de laatste Vodafone Dinges-campagne, waar tijdens een festival een vliegtuig vloog met het spandoek: "Dinges, wil je met me trouwen?"

Maar deze vindt ik toch ook wel goed en een mooi voorbeeld van crossmediaal campagne voeren:

Fons van KPN
Fons is op dit moment zijn stem kwijt en mag 5 weken niet meer praten. Verrassend genoeg belt hij deze maand dus wat minder. Gelukkig heeft hij KPN, want die zijn flexbibel en kan hij zijn belbundel aanpassen.

De website is vet, maar vooral de song is tof! Even het refrein:
Op het strand van Casablanca,
zag je liggen in je tanga,
aten samen een paella,
dansten heel de nacht de rumba ???
Ai, ai, ai

En de MP3-download en wallpaper op je desktop:
http://www.fons74.nl/maincontent.html#downloads

Daarnaast zag ik nog een poster hangen op die plakzuilen met Fons, "voorlopig alle concerten afgelast"

Website Fons voor Fans:
http://www.fons74.nl/

Maar Casablanca gaat dus de nieuwe zomerhit worden!

1 opmerking:

Emile zei

"Zoals de laatste Vodafone Dinges-campagne"

Zo zie je maar weer hoe goed reclame werkt, van wie was de Dinges-campagne ook alweer? ;-)