donderdag 27 november 2008

Hoezo lastminute vakantie?


Martin van Kranenburg is in London geweest op de WTM, een van de grootste reisbeurzen ter wereld. Zijn verslag is te vinden op zijn weblog.

Enkele cijfers die het belang van ons werkgebied onderschrijven is dat internet een steeds belangrijkere factor speelt in het koopgedrag van consumenten. De meest belangrijke achterliggende redenen voor het gebruik van internet zijn; het verkrijgen van informatie, communiceren, winkelen, entertainment en sociaal netwerken.

Google heeft onderzocht dat, gekeken naar een reisproduct, er ongeveer 29 dagen voorbij gaan, 12 zoekopdrachten worden uitgevoerd en 22 reiswebsites worden bezocht voordat de consument uiteindelijk overgaat tot transactie. Dit geeft aan dat het online aanwezig zijn en verstrekken van goede en duidelijke informatie, uitermate belangrijk is voor toeristische bedrijven. Uit onderzoek is ook gebleken dat 57% van de online bezoekers niet offline zal kopen en of boeken wanneer zij een slechte online ervaring hebben gehad.

Geen opmerkingen: