Facebook lanceerde vorige week ‘Facebook Connect’ - een verbeterde versie van het Beacon-project wat destijds veel stof deed opwaaien. Met Connect kunnen Facebook gebruikers vanuit het social network surfen naar andere (aangesloten) sites en Facebook gebruiken als container voor alle logins en user data. Ten opzichte van het gehekelde Beacon keert Facebook nu de procedure om en laat de Facebook gebruikers bepalen of ze informatie willen delen of niet. Het voordeel van het gebruiken van Connect is dat het bezoeken van andere websites veel relevanter wordt. Niet langer alle meningen op GeenStijl van heel Nederland, alleen die van jouw vrienden. Niet langer aanbevelingen van iedereen op Bol.com, alleen die van jouw vrienden. Voorlopig heeft Facebook alleen deals met een beperkt aantal sites, zoals Digg en Discovery Channel. Maar dit heeft de vrienden van Razorfish toch al geïnspireerd tot een scherpe presentatie over de toekomst van social browsing en shopping. Stel je eens voor wanneer Hyves dit ging doen en dat is natuurlijk ook nog maar een kwestie van tijd. Toch? Verplicht voer voor elke e-commercenaar of social neworkende marketeer!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten