De resultaten van een onderzoek dat is uitgevoerd door Nielsen BASES en Nielsen Games, heeft uitgewezen dat advertenties in games wel degelijk zin hebben.
In opdracht van IGA Worldwide en in samenwerking met Electronic Arts en Activision werden in verschillende games, beschikbaar gesteld door de twee laatst genoemden, advertenties getoond van onder andere Taco Bell, Jeep en Wrigley. Meer dan 1300 gamers werden onderzocht terwijl zij thuis op hun gemak een game speelden.
Net zo leuk en realistischer
Ongeveer 82% van de ondervraagden vonden dat games met advertenties net zo leuk waren als games zonder advertenties. En bij 61% veranderde de mening tegenover het geadverteerde product in positieve zin. Meer dan 60% vond dat de advertenties de games realistischer maakte en, terwijl het wel hun aandacht trok, vonden de advertenties niet storend omdat er relevante informatie op stond.
Interessant medium
“Nu jongeren gemiddeld zes uur per week games spelen lijkt mij dit een zeer interessant medium voor bedrijven om te gebruiken als advertentieplaats”, aldus Justin Townsend, de CEO van IGA Worldwide. “Nu we inzicht hebben in de mening van de klanten kan de industrie echt uitgebreid onderzoek gaan doen naar de mogelijkheden. Ook kunnen wij bij IGA een goede positie innemen in een in-game advertentie netwerk zodat bedrijven op een goede manier hun product aan de man kunnen brengen.”
Voordeel voor zowel bedrijf als klant
“Deze studie bewijst dat dynamische in-game advertenties een krachtig en invloedrijk medium zijn”, aldus Dave Anderson, de senior director of business development bij Activision. “Voor ons is het goed om te weten dat klanten zich over het algemeen niet storen aan de reclames en dat bedrijven hier echt een voordeel uit kunnen halen.”
Bron: http://www.nu.nl/news/1616637/210/%27In-game_advertenties_werken_positief%27.html
dinsdag 17 juni 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten