15 januari 2008 - Door Jan Libbenga
Onafhankelijk Nederlands onderzoek- en adviesbureau MeMo² heeft de website bannerprijzen.nl in het leven geroepen. Die maakt voor het eerst de advertentietarieven van de grote sites in Nederland op één plek direct inzichtelijk.
Voor de introductie van bannerprijzen.nl waren deze tarieven alleen verkrijgbaar bij de websites zelf, de advertentie-exploitant of op enkele plekken die een veel minder uitgebreid overzicht bieden. Het opvragen en controleren van prijzen was daarmee een tijdsintensief proces.
Bannerprijzen.nl stelt de bezoeker in staat de laatste online advertentieprijzen en aanbiedingen van verschillende sites (meer dan 200 sites en 1000 advertentieposities) te vergelijken. Verder kan kosteloos, en zonder inlog, in enkele minuten een op maat gemaakt mediaplan worden samengesteld. De beschikbare advertentietarieven zijn van de grote websites die bij de Stichting Internetreclame (STIR) zijn aangesloten, maar ook van andere relevante sites zoals de VNU-titels.
Marcel Vogels, directeur van MeMo2, verwacht vooral enthousiasme van mediabureaus. Zij kunnen echt tijd besparen omdat alle tarieven en aanvullende informatie nu op één plek beschikbaar zijn en daar ook kunnen worden vergeleken. En wellicht kan de site er ook aan bijdragen om partijen die nu nog niet online adverteren te bewegen om dat wel te gaan doen. Hoe laagdrempeliger online adverteren wordt, hoe beter het is voor de hele sector, zegt Vogels.
Volgens consultant Coen Kempen van MeMo2 is het de bedoeling van Bannerprijzen.nl in de toekomst 'crossmediaal' wordt, en ook andere advertentievormen worden meegenomen. Al hangt dat volgens hem wel af van de bereidwilligheid van marktpartijen
Bron: Emerce
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.