Met het risico dat we als een slechte verliezer klinken, maar so be it, wijs ik jullie op een hilarisch stukje juryverantwoording bij de SpinAwards. Check hier het juryrapport over de winnaar van de gouden (gouden!) SpinAward voor beste mobiele concept: de Coca Cola sing-a-long song. Toegegeven, een briljante crossmediale campagne, maar wat is er mobiel aan een 0900-nummer? Welnu, de jury omschrijft dit als volgt:
"Je telefoon = een microfoon, knap gedaan."
Is dit hylarisch? Of juist droevig als de jury bestaat uit mobiele specialisten? Want dan kunnen we volgende jaar teksten verwachten als "Je telefoon = een speaker, je telefoon = een communicatiemiddel, je telefoon = een mp3 speler. Knap gedaan!".
Dus... het voelt toch een beetje als verliezen met een onterechte penalty, terwijl alle kijkers in de herhaling zien dat de scheids ernaast zat. Maar we troosten ons met de gedachte dat de scheids na deze blunder de volgende keer niet meer zo'n belangrijke wedstrijd zal fluiten...
vrijdag 24 april 2009
vrijdag 10 april 2009
Blogtip: eletric-avenue van Posterscope
Wat doet een bericht over Posterscope op de Isobar-blog? Welnu, Posterscope is de absolute koning in Out-Of-Home advertising en natuurlijk een Aegis-zusterbedrijf van Isobar. En op hun blog electric-avenue vind je te gekke voorbeelden van interactieve en digitale outdoor advertising. En o ja, ze zitten tegenwoordig ook in in-game billboards...

Labels:
aegis,
digital out of home,
in-game advertising,
posterscope
woensdag 1 april 2009
ADP en Google Streetview
Afgelopen weken was er veel te doen rondom Google's nieuwste toevoeging aan Google Maps, namelijk Google Streetview. Op diverse websites en blogs is hierover geschreven, gecommentarieerd en ook weer bekritiseerd. Zo zijn er personen die niet goed geblurd waren (gezicht is nog te herkennen).
Een positieve kant van het verhaal heeft ADP opgelopen, namelijk een gratis ad. Doordat Google met de streetcar ook in Rotterdam is geweest heeft ADP gebruik kunnen maken van hun grote offline banner (aan de bovenkant van haar gebouw). Ideale marketingmix van Offline en Online marketing.

Op mijn persoonlijke searchblog www.markbovenkerk.nl en in de komende Checkit Nieuwsbrief is meer informatie te lezen over ADP in Google Streetview
Een positieve kant van het verhaal heeft ADP opgelopen, namelijk een gratis ad. Doordat Google met de streetcar ook in Rotterdam is geweest heeft ADP gebruik kunnen maken van hun grote offline banner (aan de bovenkant van haar gebouw). Ideale marketingmix van Offline en Online marketing.

Op mijn persoonlijke searchblog www.markbovenkerk.nl en in de komende Checkit Nieuwsbrief is meer informatie te lezen over ADP in Google Streetview
woensdag 25 maart 2009
Nieuwe website? Vergeet de URL-migratie niet!

Voor veel organisaties blijkt het nog lastig te zijn om hun bezoekersaantallen te behouden bij de lancering van een nieuwe website. In het Twinkle artikel van februari besteedt Checkit uitgebreid aandacht aan URL-migratie. De lancering van een nieuwe website wordt vaak onderschat wat tot gevolg heeft dat websites hun bezoekersaantallen sterk zien dalen.
Handige tips en trucs geven aan wat men kan doen om dit te voorkomen!
Handige tips en trucs geven aan wat men kan doen om dit te voorkomen!
Lees het volledige Checkit Twinkle artikel!
Labels:
google,
search,
webwinkels,
zoekmachine,
zoekmachine marketing
vrijdag 20 maart 2009
De Checkit & iProspect visie op Kumo bij Radio Gelderland
Microsoft is druk bezig met het ontwikkelen en testen van haar nieuwe zoekmachine Kumo. In het verleden hebben 25 experts meegewerkt aan de huidige zoekmachine van Microsoft, Live Search. Één van die experts destijds was Paul Aelen, medeoprichter van Checkit.
Op 4 maart hield Radio Gelderland een interview met Paul over Kumo. Hierin geeft Paul zijn mening over Kumo en wat het betekent voor het huidige zoekmachine landschap.
Het volledige interview is te luisteren in de Podcast!
Op 4 maart hield Radio Gelderland een interview met Paul over Kumo. Hierin geeft Paul zijn mening over Kumo en wat het betekent voor het huidige zoekmachine landschap.
Het volledige interview is te luisteren in de Podcast!
Labels:
google,
search,
zoekmachine,
zoekmachine marketing
zaterdag 7 maart 2009
Drie SpinAwards nominaties voor Isobar!
Een goed begin van het nieuwe jaar, met maarliefst drie nominaties voor Isobar bij de SpinAwards!
Beste media-inzet
Phillips MSS Discover the lost of Feel Different (Media Republic en Isobar / Philips)
Beste crossmediale concept
Station Beijing (Isobar / Bookmark i.s.m. DDB, Kumpany, Van Keep, Reddion, Mindshare en Bigshots / Nederlandse Spoorwegen)
Beste mobiele concept
adidas Football'08 mobiele campagne (Isobar / Marvellous / adidas Benelux, Emea)
Op 2 april worden de winnaars bekend gemaakt tijdens de SpinAwards night in de Gashouder van de Westergasfabriek. Eigenlijk zijn de drie nominaties al een prijs op zich, maar fingers crossed voor de grand finale!
Beste media-inzet
Phillips MSS Discover the lost of Feel Different (Media Republic en Isobar / Philips)
Beste crossmediale concept
Station Beijing (Isobar / Bookmark i.s.m. DDB, Kumpany, Van Keep, Reddion, Mindshare en Bigshots / Nederlandse Spoorwegen)
Beste mobiele concept
adidas Football'08 mobiele campagne (Isobar / Marvellous / adidas Benelux, Emea)
Op 2 april worden de winnaars bekend gemaakt tijdens de SpinAwards night in de Gashouder van de Westergasfabriek. Eigenlijk zijn de drie nominaties al een prijs op zich, maar fingers crossed voor de grand finale!
donderdag 5 maart 2009
10 Years of Google
Het succes van Google is groter dan ooit. Bekijk deze leuke video...Het neemt je mee in de ontwikkeling van Google in de afgelopen 10 jaar.
Abonneren op:
Posts (Atom)