vrijdag 28 december 2007

Generation Flex: Xers, Millennials Show Media Muscle, Deem Themselves "Broadcasters"

by Gavin O'Malley, Friday, Dec 28, 2007 9:00 AM ET

MORE OVER BIG MEDIA. NEARLY one-in-three consumers now consider themselves media "broadcasters," according to results of Deloitte's second "State of the Media Democracy" survey. In particular, new generations are increasingly offering their own brand of media, as 46% of Millennials and 38% of Xers claim to be producing a mix of video, photos, and music. Consumer generated media, meanwhile, is growing rapidly and is increasingly competing with professional fare. More than two-thirds (69%) of consumer now make CGM part of their media diet, up from just 52% when Deloitte released its 2006 "State of Media" survey results last year.
Fielded by independent research firm the Harrison Group in late October, this latest online survey included 2,081 U.S. media consumers between the ages of 13 and 75.

Why the growing demand for CGM? According to Deloitte's analysts, there's no definitive reason, though almost 25% of highly influential Xers report finding it more entertaining than traditional media.

Lees verder op MediaPost>>
Ilse met online tv-gids in touw tegen omroepen

27 december 2007 - Door Erwin Boogert

Verscheidene webprojecten proberen verleden tijd van de papieren televisiegids te maken. De meest recente elektronische programmagids op het web is die van Ilse Media. Die van de Publieke Omroep volgt binnenkort.


Sinds enkele dagen sluist Nu.nl bergen internetverkeer door naar Nu.nl/tvgids. De site is de jongste loot aan de stam van het merk Nu.nl. Met een eenvoudige interface vertelt Nu.nl wat er nu en vanavond op televisie is, en welke aansprekende films.

De tv-gids is niet volledig, merkt Bright op maar bevat wel de meest bekeken zenders.

De Nu-site maakt gebruik van de verwarring die met name de publieke omroepen in gidsenland in stand houden. Avro, Kro en Ncrv beheren bijvoorbeeld Tvgids.nl, de Vpro houdt er een eigen gids op na en via omroepportaal Omroep.nl is wéér een andere publieke routewijzer voor de kijkbuis te vinden.

En los van deze digitale initiatieven houden de kabel- en Adsl-bedrijven er via hun set top boxen óók eigen, veelal ongebruiksvriendelijke, tv-gidsen op na.

Voor het einde van het jaar, dat is althans de bedoeling, verschijnt er onder de vlag van de Publieke Omroep een volgende digitale tv-gids. "Eind december kan iedereen Zoomer.nl raadplegen op www.zoomer.nl", aldus de gelijknamige website.

Bron: http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2267111

donderdag 20 december 2007

Directors Day Out: The Christmas Edition


Een onzer medewerkers deed onlangs een interessante ontdekking tijdens wandelen in het bos. Hij heeft het weten vast te leggen en het resultaat kan hier bekeken worden.

woensdag 19 december 2007

Website van het jaar (STIR) nu ook bekend

Enkele dagen geleden werden de winnaars bij de Metrixlab "website van het jaar" verkiezing bekend. Nu is het de beurt aan de wedstrijd die STIR heeft georganiseerd, waarbij Google.nl de titel website van het jaar heeft verdiend. Andere winnaars zijn o.a. Hyves, De Belastingdienst, Buienradar en Marktplaats. Een compleet overzicht van de winnaars zal zo snel mogelijk verschijnen op de website.

Via: Nu.nl

Europese mediabestedingen overstijgen 10 miljard

Europese adverteerders gaven afgelopen jaar 11,5 miljard euro uit aan reclame op internet. Dat is een stijging van 38 procent. Europa is aan een inhaalslag met Amerika bezig.

Dat blijkt uit de marktcijfers die IAB Europa onlangs publiceerde. Niet enkel opkomende markten zijn verantwoordelijk voor de groeicijfers.

Ook 'volwassen' markten als Duitsland, Engeland en Frankrijk noteren nog tientallen procent groei in de mediabestedingen. Adverteerdersclub IAB Europa verklaart die groei vanuit de toename van de gemiddelde bandbreedte van de internetverbindingen. Ook zouden bedrijven meer vertrouwen in internetreclame krijgen als middel om hun commerciële boodschappen efficiënt te verspreiden.

John Mangelaars, bij Microsoft in Europa onder meer verantwoordelijk voor de online advertentiediensten, zei onlangs in een vraaggesprek met Emerce: "De spanning op de reclamebestedingen bij oude media groeit, dat merk je."

In 2006 bedroegen de mediabestedingen 8 miljard euro. Het nog lopende jaar wordt naar schatting afgesloten met 11,5 miljard euro aan online besteed reclamegeld. Dat is een groei van 38 procent. De online mediabestedingen komen dit jaar op ruwweg 13,6 miljard dollar uit. Het gat tussen Europa en Amerika slinkt daarmee van 4,8 miljard naar 2,1 miljard euro.

IAB Europa publiceerde enkel kerncijfers. Gedetailleerde informatie verschijnt pas over een half jaar, tijdens de Interact-conferentie in Berlijn in juni. De cijfers omvatten behalve e-mail- en zoekmachinemarketing ook bestedingen aan rubrieksadvertenties en bedrijvengidsen.


Bron: Emerce

vrijdag 14 december 2007

Nielsen meet online bestedingen met AdRelevance

Datum: 13 dec 2007, bron: marketingfacts

AMSTELVEEN - Nielsen Media Research presenteert een tool die dagelijks inzicht biedt in internetcampagnes en de online bestedingen van adverteerders.


Het instrument, dat de naam AdRelevance draagt, identificeert nieuwe campagnes en uitingen op internet door iedere dag ruim vierhonderd websites af te struinen. Daarbij worden kenmerken als adverteerder, branche, periode, aantal views, bruto mediabesteding en de uiting zelf vastgelegd.

Snel analyses

Tot voor kort werd AdRelevance in Nederland aangeboden door zusterbedrijf Nielsen//Netratings in Londen. De tool stelt gebruikers in staat om snel analyses uit te voeren op basis van de online marketingactiviteiten van adverteerders.

Top-100 adverteerders

Op basis van cijfers van Nielsen Media Research, voorheen bekend als BBC, brengt MarketingTribune in het eerste nummer van 2008 als ieder jaar de Top-100 adverteerders.

donderdag 13 december 2007

Website van het jaar (Metrixlab) winnaars bekend

Het is een grappig fenomeen: twee wedstrijden met dezelfde inzet, de "website van het jaar" verkiezing. Vandaag was het zover voor de wedstrijd die door Metrixlab werd georganiseerd en dat gaf enkele interessante winnaars. Binnen 18 categorieën kon één stem worden uitgebracht, waarbij o.a. Hyves als populairste online community van 2007 werd gekozen. Enkele andere winnaars zijn bijvoorbeeld de websites van Radio 538, Autotrader, TVgids en Pink Ribbon. Voor een compleet overzicht verwijs ik graag naar de winnaarspagina. In totaal werd er overigens ruim 550.000 keer gestemd.

Volgende week is de beurt aan de verkiezing die door STIR wordt georganiseerd. Tot gisteren was het mogelijk om hier een stem voor uit te brengen. Hier zijn in totaal 1.3 miljoen stemmen uitgebracht.