dinsdag 28 augustus 2007

Why You Should Sign Up For A Picasa Account

You may be asking, “What is Picasa?”

Picasa is Google’s photo album feature. It isn’t as popular as Flickr, owned by Yahoo, but it's just as essential because as more and more people go online and learn to make vertical searches, they will look for photos. Here’s how to use Picasa for SEO purposes related to your business:
  • Make a list of your most searched for keywords
  • Take a handful of photos for each keyword that best captures the essence or spirit of what they keyword is
    about as related to your business
  • Open a Picasa account and upload your best photos for each keyword
  • Make sure that you group each of photos associated with a particular keyword into an album using that
    keyword as the album’s title
  • In your album description, describe the nature of your photos as they relate to your business and try to word it so that it sells a benefit to potential customers. Include the URL of your website (Picasa as of right now doesn’t allow you link externally, but if you include your URL in the description then people who view your photo albums at least have an URL that they can copy/paste to find out more information about your business
  • Take the next step and add captions to each of your photos in the photo albums. Make sure each photo caption includes your important keywords

This is an important step in your SEO strategy because of Google Universal. While Picasa may not be extremely important right now, Google is moving in that direction. Once Google Universal moves out of beta and more people learn to incorporate it into their search habits then you’ll want your business to appear in as many vertical searches as possible. When searchers look for your important keywords and search under photos they will find your photo albums in Picasa for each keyword that they search for. Do this now and you’ll have a head start on your competition.

Bron: http://www.searchengineoptimizationjournal.com

maandag 27 augustus 2007

‘Banner blindness’ bestaat nog steeds

Veel over te doen op dit moment. Mijn persoonlijke mening:
a) goed dat wij niet alleen banners doen
b) vreemd dat niemand banners ziet maar dat wij isobar-breed nog wel duizenden clicks per dag realiseren
Kortom, een en ander is te nuanceren maar goed om er even bij stil te staan!
- Emile -

En dan nu het artikel....


De term ‘banner blindness’ is niet nieuw. Onze aller usability goeroe Jakob Nielsen heeft middels een onderzoek nog eens bekeken hoe het zit met ‘banner blindness’. In zijn onderzoek hebben gebruikers een webpagina snel gescand (Baseballlibrary.com), een webpagina gedeeltelijk gelezen en een webpagina volledig gelezen. Het onderzoek laat niet zien hoeveel testdeelnemers er hebben deelgenomen aan de studie. Daarnaast is de opdracht die zij mee hebben gekregen onbekend.

De legenda is als volgt:
• Rode kleur is het meest bekeken
• Gele kleur is minder goed bekeken
• Blauwe kleur is het minst bekeken
• Grijze kleur is helemaal niet bekeken

De advertenties zijn omkaderd met een groene kleur nadat het onderzoek is uitgevoerd.

>> lees verder

woensdag 22 augustus 2007

YouTube Launches InVideo Ad Platform



by Tameka Kee, Wednesday, Aug 22, 2007 6:00 AM ET
GOOGLE'S YOUTUBE UNVEILED A NEW ad model, offering advertisers like New Line Cinema and BMW the option to run rich media and video ads within both professional and user-generated content.

The YouTube InVideo Ads are semi-transparent overlays that appear in the bottom 20% of the video player. The rich media animations show up 15 seconds after the chosen content begins, with the overlay lasting up to 10 seconds. The overlays also have interactive functionality, allowing users to click through to an advertiser's linked URL--or to launch a new player within the original window that will run a video ad and bring the user back to the content at any time).

>>lees verder

dinsdag 21 augustus 2007

Het effect van offline channels op zoekgedrag

Gevonden op DutchCowboys en Marketingfacts:

"iProspect is niet alleen een van s'werelds grootste en belangrijkste search marketing agencies maar staat er om bekend imposante studies te doen op het gebied van Search marketing.

Zo heeft het buro in samenwerking met JupiterResearch onlangs onderzoek gedaan naar de invloed van zogenaamde offline kanalen en hoe deze het zoek en aankoopgedrag weten te beinvloeden (Offline Channel Influence on Online Search Behavior Study). Een must read onderzoek voor voor iedere e-marketeer.


Het volledige rapport is hier te downloaden."

Mocht je dergelijke zaken interessant vinden, dan zijn er bij iProspect nog meer Search Marketing White Papers te downloaden en bekijken.

'Reclame op mobiele websites taboe'

Een meerderheid (61 pct) van de respondenten in een internationaal onderzoek van Universal McCann zegt reclame op websites voor mobiel gebruik af te keuren.

Het is de gebruikers niet te doen om de snelheid van de sites of het extra dataverkeer (dus kosten) die reclame oplevert, maar ´verstoring van de gebruikerservaring´.
Alleen als meteen duidelijk is wat reclame een mobiele gebruiker oplevert, is het welkom, anders wordt het als spam gezien. Aan het onderzoek van Universal McCann deden 9500 mensen uit 21 landen mee. Bron: Pressetext via Villamedia.

maandag 20 augustus 2007

Tele2 België verkocht aan KPN



Zie hieronder een bericht op Nu.nl van vanochtend:

(Zie overigens ook het persbericht van KPN.)

"
AMSTERDAM - KPN heeft het Belgische telecombedrijf Tele2/Versatel Belgium gekocht van branchegenoot Versatel voor een bedrag van ongeveer 95 miljoen euro. Dat heeft Versatel maandagochtend bekendgemaakt.

KPN zei vorige week al interesse te hebben in de Belgische operator. Het Nederlandse concern ging toen uit van een overnamebedrag van rond de 100 miljoen euro.


Met de overname van Tele2/Versatel Belgium versterkt KPN zijn positie op de Belgische markt. KPN is in België al actief via het mobieletelefoniebedrijf BASE, dat vooral stevig in het zadel zit in Vlaanderen.

Wallonië

KPN wil in België gestaag groeien en mikt daarbij vooral op Wallonië. Tele2/Versatel is interessant omdat het opereert vanuit dit Franstalige deel van België, zaken doet met het midden- en kleinbedrijf en kansen biedt om combinaties van mobiel en breedband op de markt te zetten. "

vrijdag 17 augustus 2007

StarOffice gratis in Google Pack

Google en Sun Microsystems hebben gezamenlijk de aanval geopend op het Office pakket van Microsoft. Sinds afgelopen weekend is het StarOffice pakket van Sun aan het gratis Google Pack toegevoegd.

StarOffice bestaat uit een tekstverwerkings-, spreadsheet- en andere werkgerelateerde programma’s. Het Google Pack bevat meer programma’s die rivaliseren met programma’s van Microsoft zoals de Firefox browser en RealNetworks RealPlayer.

Door de software van Sun aan zijn pakket toe te voegen geeft Google de softwaremaker een waardevol podium. Sun zag de vraag naar zijn product ineenstorten na het barsten van de dotcom bubbel en is er nooit meer in geslaagd het winstgevend te krijgen.

StarOffice is Sun's commerciële versie van het gratis verspreide OpenOffice packet dat ook ontwikkeld is door Sun en inmiddels al meer dan 100 miljoen keer gedownload is. StarOffice kost normaal gesproken zo’n €50. Het heeft meer features dan OpenOffice en is inclusief technische ondersteuning van Sun. Dit laatste geldt echter niet voor de gratis download in het Google Pack.

Bron: Telegraaf.nl vrijdag 17-08-2007