woensdag 31 december 2008

Dat is een grote koelkast


In een ideale wereld is er veel bier. Heel veel bier. Hoe je dat beste kunt opslaan in je nieuwe huisje, kun je zien in de nieuwe commercial van Heineken.

maandag 29 december 2008

Don't eat yellow snow


Soms is niet alle sneeuw wit. En we weten allemaal hoe het komt waarom sneeuw soms geel is. Op de website jouwnaamindesneeuw kan je een kunstwerkje bij mekaar zeiken en doorsturen naar je vrienden. Bij wijze van nieuwjaarsgroet.

maandag 22 december 2008

U bevindt zich hier


Drie keer raden voor wat voor soort hotel hier reclame wordt gemaakt...

Wat doet Ruud de Wild nu?


Isobar ontwikkelde in samenwerking met Blid de campagne Vlammen voor de Vrijheid van Amnesty. En is het niet zo dat naaperij de grootste vorm van vleierij is? Kijk maar eens wat Luckytv heeft gedaan met de vlam die Ruud de Wild wil opsteken...

donderdag 18 december 2008

Adverteren in 3d


Bovenstaand is een printadvertentie voor Mini in een Duits autoweekblaadje. Hoe je die auto 3d krijgt? Gewoon de advertentie voor je webcammetje houden. Kan je ermee draaien en spelen zoveel je wilt. En hieronder is de making-of.

Apple reclame uit het jaar nul


Deze moet je gezien hebben! Apple die ergens in de jaren 80, toen we nog twee netten hadden een heel reclameblok opkoopt. Lachuh. Via die het hier vandaan hebben.

Off topic (deel zoveel)


Vergeet Bjorn Borg boxers, laat die Calvin Kleins maar in de rekken hangen; een beetje fashionista laat zijn remsporen achter in zo'n kekke samurai onderbroek. Voorlopig uitverkocht, maar binnenkort weer te koop voor zo'n 80 euries.

Op een onbewoond eiland


Stel je komt op een onbewoond eiland en je mag 1 item meenemen. Wat zal het zijn? Bud Light of toch iets anders?

Gewoon bij AH?


Dus jij dacht dat die gast uit de AH reclame grappig was? Moet je eens kijken naar deze commercial ergens uit de jaren 80. Daar hebben ze tig van die grappige filiaalmanagers. En ze kennen allemaal rappen. Yooh, yooh, yooh.

woensdag 17 december 2008

Talk to the plant


Ook tomatenplantjes hebben liefde en aandacht nodig. Daarom heeft Heinz een wetenschappelijk experiment online gezet onder de naam talk to the plant. Links het plantje waar tegen je mag praten en rechts de plant die in alle stilte moet zien te groeien. Dus als je vandaag geen vrienden hebt, kun je altijd nog praten tegen deze plant.

De hartelijke kerstgroeten


Wat staat er op het kerstmenu? Kalkoen? Rollade? In ieder geval is de combi-oven onontbeerlijk de laatste dagen van het jaar. Dat dachten ze bij digital agency AKQA ook. Die maakten een wel heel bijzondere kerstgroet.

Inpakservice


Naar verluidt hebben vrouwen een zesde zintuig als het gaat om herkennen van cadeauverpakkingen. Aan de manier van inpakken kunnen ze al zien of het door manlief of iemand van de winkel is ingepakt. Doordat mannen niet zo goed zijn in inpakken, krijgt het wel een persoonlijk tintje. En dat vinden vrouwen dan weer lief. Een Engelse retailer maakt daar gebruik van en laat speciaal voor de kerst de cadeau's inpakken door kerels. Dus wil je de vrouw persoonlijk pleasen met een crapwrap cadeau? Doe dat dan hier. En bovenstaand pakpapier is daadwerkelijk te bestellen bij de gasten van tshirthell.

dinsdag 16 december 2008

Opsporingsbericht II

Amsterdam, 16 december. Van onze correspondent.

Dinsdagmiddag 16 december is rond 16:30 uur de vermiste paspop gevonden. Zij werd in een hevige schock toestand aangetroffen langs een gracht in Amsterdam. Verdere details zijn nog niet bekendgemaakt en ook verdachten zijn nog niet aangehouden.




Opsporingsbericht


De designpolitie van Isobar vraagt u aandacht voor het volgende. Afgelopen vrijdag is er een rare man gesignaleerd op de roltrap van de Piet Hein kade. Nee, we zijn niet op zoek naar de man die in verwarde toestand (het is de leeftijd) aan het werk is op de Herengracht. Wij vragen ons af: waar is in hemelsnaam die paspop gebleven!?

Burger King parfum?


Het moet niet gekker worden. Burger King komt met een eigen luchtje! En dat ruikt dus naar de flame grilled whopper. Wie wil daar nu naar ruiken? Maar een blik op de website en je zou zomaar eens kunnen overgaan tot het aanschaffen van dit luchtje.

Bank Aid


De kerstdagen naderen en een hele groep mensen zit in de problemen dankzij de financiële crisis. Om die bankiers een helpende hand toe te steken, heeft de creme de la creme van de Engelse muziekscene een plaatje opgenomen. Hier is Bleed The World van Bank Aid.

maandag 15 december 2008

Scoren met Google Analytics


In de reeks Scoren met Google bracht Entopic ‘Scoren met Google Analytics uit. Het boek legt stap voor stap de mogelijkheden uit van het programma en hoe deze toe te passen zijn op websites. Tevens wordt duidelijk hoe allerlei aspecten gemeten kunnen worden en hoe deze resultaten weer zijn te geven in rapportages. Afsluitend geeft het boek tips en trucs om het maximale uit het programma te halen.

De basiskennis die het boek biedt mag niet ontbreken bij elke ondernemer of bedrijf die met het programma werken of dit van plan zijn. Dit maakt “Scoren met Google Analytics” een overzichtelijk, handig en waardevol boek voor de beginnende analyticus. Het boek valt te bestellen via de website van Entopic en Bol.com.

Dat is snel...


Het lijkt Overtoom wel. Toch is het een reclame voor de pizzahut...

Dump je liefje


Geinige Adidas commercial over een man die een break-up service runt. Hij dumpt dus liefjes voor mensen die het zelf te druk hebben of zo. En als brenger van slecht nieuws, moet je hard kunnen rennen natuurlijk.

Benny Hillifier


Een JoepToeb filmpje wordt pas echt leuk met zo’n grappig Benny Hill-muziekje eronder. Daarom is er vanaf heden de Benny Hillifier. Maak van elk filmpje een leuk filmpje!

Dit is mijn nichtje. En ze gaat naar de hel!


Een advertentie voor een of andere kerk waarin de dienstdoende dominee vertelt van zijn nichtje Diane. Ze gaat naar de hel omdat ze danst. Naar het schijnt kan ze nog gered worden...

vrijdag 12 december 2008

Da's pas jeu de boulen


Jeu de boules, dat is voor als je achter de geraniums zit. Voor als je stokoud bent en niks beters te doen hebt dan balletjes op een stukje zand te gooien. Maar het kan ook anders. William Lawson's zegt niet voor niets: No rules, great Scotch.

Tiny & Lau zijn terug!


Kerst is vrede op aarde. Ook bij Tiny & Lau. Onze ruziënde internethelden uit Overschie zijn terug voor een reclameboodschap van Bol.com. En toch is het raar, zo liefdevol als ze met mekaar omgaan.

Het beste van 2008


December is de tijd voor jaaroverzichten. En onze vrienden van Videogum hebben een geweldige compilatie gemaakt van het beste wat internet ons te bieden had dit jaar. Van een hiphoppende Bert & Ernie tot de reli-ska van Jesus Is A Friend Of Mine.

Google streetview grap


Ben Kingsley en Robin Hewlett kwamen erachter dat Google met een busje in hun stad ging rijden om foto's te maken voor streetview-aangelegenheden. En om de foto's van Sampsonia Way wat interessanter te maken, organiseerden ze o.a. een zwaardgevecht, een fanfare en een marathon. Wat je dus allemaal kunt bekijken op de Streetview van Sampsonia Way.

The Emoticarolers


Kerstmis is niet alleen de tijd voor kaartjes, wensen en eten. Het is ook de tijd voor virals. Deze is van Yahoo waarbij je emoticons als carol-singers aan je deur kunt krijgen.

Nieuwe Disney themapark!


Fijne viral. Doet me deugd om te zien dat ik zo speciaal ben. Overigens, een filter zit er niet echt op. Op de internets slingert ook een versie rond waarin Adolf Hitler een warm onthaal in het park krijgt.

We hebben ze!


Weet je nog? Die 130.000 tieten die op zee waren verdwenen? Ze zijn terecht. Dat wou ik ff kwijt.

Snoopy in de reclame


Wat als Snoopy en zijn vrienden bij een reclameburo werken? En hoe moet het dan met de kerstkaart die naar de klanten gestuurd moeten worden? Bovenstaand filmpje vertelt het verhaal: "A Charlie Brown Christmas" remixed as life in an ad agency

Hoe het niet moet...



Ongeveer een jaar geleden ontwikkelde Clay Amsterdam de brand identity en positionering van aerea, de eerste Wimax provider in Nederland. Geheel doordacht en tot de comma vastgelegd. Nu is het kerst en hebben ze zelf wat bedacht. In de categorie 'wat er gebeurt als een klant met je guideline aan de haal gaat', presenteren wij u de kerstmuts en sneeuwpop van aerea. Jammer.

donderdag 11 december 2008

Wil je?


Huwelijksaanzoeken; het kan goed gaan, of het kan fout gaan. De kerel in deze commercial voor een sieradenlijntje pakt het inventief aan. Vraag is of ze hem wil of de ring?

Op een slof en een oude voetbalschoen


Nog meer kunst omdat het moet. Ingrid Bachmann heb een muziekinstallatie gemaakt voor 54 ouwe schoenen. Ze noemt het Symphony For 54 Shoes en de schoenen hebben allemaal tapdanceplaatjes bevestigd gekregen. Of hoe die dingen ook heten. Anyway, hier is wat meer info.

Kunst, omdat het moet


Dat zijn leuke knuffels voor de kindertjes. Tot je beter kijkt en ziet dat het WTC torentjes zijn. Zo, heb je ook weer je dagelijkse dosis contemporary art gehad.

woensdag 10 december 2008

Bekijk het eens van de andere kant


Je zou het niet zeggen, maar Duitsers hebben humor. Om de nodige gay-tripjes naar Amerika te promoten, bedacht homo-reisburo Queer Travel een advertentie waarin het andere kant van de States laat zien.

zondag 7 december 2008

Facebook Connect: interessante presentatie over portable social graphs

Facebook lanceerde vorige week ‘Facebook Connect’ - een verbeterde versie van het Beacon-project wat destijds veel stof deed opwaaien. Met Connect kunnen Facebook gebruikers vanuit het social network surfen naar andere (aangesloten) sites en Facebook gebruiken als container voor alle logins en user data. Ten opzichte van het gehekelde Beacon keert Facebook nu de procedure om en laat de Facebook gebruikers bepalen of ze informatie willen delen of niet. Het voordeel van het gebruiken van Connect is dat het bezoeken van andere websites veel relevanter wordt. Niet langer alle meningen op GeenStijl van heel Nederland, alleen die van jouw vrienden. Niet langer aanbevelingen van iedereen op Bol.com, alleen die van jouw vrienden. Voorlopig heeft Facebook alleen deals met een beperkt aantal sites, zoals Digg en Discovery Channel. Maar dit heeft de vrienden van Razorfish toch al geïnspireerd tot een scherpe presentatie over de toekomst van social browsing en shopping. Stel je eens voor wanneer Hyves dit ging doen en dat is natuurlijk ook nog maar een kwestie van tijd. Toch? Verplicht voer voor elke e-commercenaar of social neworkende marketeer!

woensdag 3 december 2008

Toetsenbord voor domme blondjes


Nog net op tijd voor pakjesavond! Het toetsenbord voor de niet zo intelligente vrouw. Uitgevoerd in mooi roze met overzichtelijke toetsen. Dus wie wil, mag 'm hebben.

130.000 tieten


Ja, met zo'n titel wil je wel doorlezen! En het wordt nog leuker. Het mannenmagazine Ralph in Australië, leek het een leuk idee om opblaasbare tieten als cadeautje bij het tijdschrift te doen. Alleen de tieten hebben schipbreuk geleden... Ergens op zee drijven nu 130.000 tieten. Ook leuk als je op een onbewoond eiland zit en al jaren geen vrouw hebt gezien. Bovendien kan je er een leuk vlotje van bouwen.

Brief aan Sinterklaas


Het heerlijk avondje staat weer voor de deur en dat brengt weer vele kinderhoofdjes op hol. Sommige kinderen zouden eigenlijk beter verteld kunnen worden dat Sinterklaas niet bestaat.

Met dank aan Bas van Bookmark

maandag 1 december 2008

Maximaal resultaat uit zoekmachinemarketing: Scoren met Google AdWords


Vandaag is het dan eindelijk zover: Scoren met Google AdWords, HET Checkit boek, is uit! 'Scoren met Google AdWords' is een praktische handleiding om een maximaal rendement te halen uit advertentiecampagnes in Google AdWords. Lees hier meer over het boek.

Hardcore Piet


Je hebt Pieten en Pieten. Deze Piet is wel heel erg Piet in een commercial voor Snickers...

vrijdag 28 november 2008

Broc-co-li (DJ Rustig "Au-Re-Voir Re-Mix")


Jammer maar helaas, maar Marthijn Klopper gaat Clay verlaten. Hij denkt dat het gras bij Euro RSCG 4D groener is...
Natuurlijk wensen we 'm alle succes en creatieve ingevingen toe. Bij deze willen we Marthijn voor eeuwig danken op het internet. Want voor wie het niet weet; die bronstige stem bij het Lay's Finest Ingrediëntenspel was van meneer Kloppert. Broc-co-li zal vanaf heden nooit meer hetzelfde klinken. En helemaal niet na het horen van de "Au-Re-Voir Re-Mix" die DJ Rustig ervan heeft gemaakt. Je kan m gewoon downen! Nu hebben jullie allemaal de nieuwe vrijdagmiddaghit van Isobar!!

Lang zal Scrabble leven


Scrabble is jarig! 60 jaar oud inmiddels. En dat vieren we met een mooie stop-motion commercial.

Mumbai 2.0


Ook het wereldnieuws is 2.0 geworden. Bovenstaand is de Twitter stream die van start ging op het moment dat gekke mannen in India rare dingen gingen doen in hotels.

He lullo!


Voor de lullo's onder ons, de dickheads en de hondelullen is er nu Dickipedia. Want het woord zegt het al: dickipedia is the encyclopedia project with information about people who are dicks. Don't be a dick and click.

donderdag 27 november 2008

Goeie tekst ook!


Serieus wel een heel leuk idee. Lijkt misschien nog iets te veel op een lingeriereclame door te kleine teksten (?) maar respect voor het idee! Door Duval Guillaume...

Rare jongens die Zweden


Dat de Zweden niet sporen, dat weten we al sinds Abba. Maar ze doen het wel op een aanstekelijke manier. De Zweedse reclame voor visvoer is ook al raarrr.

Hoezo lastminute vakantie?


Martin van Kranenburg is in London geweest op de WTM, een van de grootste reisbeurzen ter wereld. Zijn verslag is te vinden op zijn weblog.

Enkele cijfers die het belang van ons werkgebied onderschrijven is dat internet een steeds belangrijkere factor speelt in het koopgedrag van consumenten. De meest belangrijke achterliggende redenen voor het gebruik van internet zijn; het verkrijgen van informatie, communiceren, winkelen, entertainment en sociaal netwerken.

Google heeft onderzocht dat, gekeken naar een reisproduct, er ongeveer 29 dagen voorbij gaan, 12 zoekopdrachten worden uitgevoerd en 22 reiswebsites worden bezocht voordat de consument uiteindelijk overgaat tot transactie. Dit geeft aan dat het online aanwezig zijn en verstrekken van goede en duidelijke informatie, uitermate belangrijk is voor toeristische bedrijven. Uit onderzoek is ook gebleken dat 57% van de online bezoekers niet offline zal kopen en of boeken wanneer zij een slechte online ervaring hebben gehad.

Online groei ten tijden van crisis?!

Het IAB en PWC hebben weer wat cijfers gepubliceerd. Handig om te zien hoe de verschillende middelen zijn gekwantificeerd, maar ook waar nog de echte groei zit. Search is groeit gestaag door en neemt met 10 van de 23 miljard dollar bijna de helt voor zijn rekening van de online budgetten. Online video is de grootste groeier en krijgt ook steeds meer de focus van de grotere adverteerders merken wij.


Kijken, kijken, niet kopen!


Voor wie nog geen Sintinkopen heeft gedaan; aanstaande zaterdag is het Buy Nothing Day. Als protest tegen het geconsumeer wordt iedereen opgedragen om een hele dag niks te kopen. En het voordeel is dat het je helemaal niks kost!

woensdag 26 november 2008

Wie gaat koffie halen?

Het is altijd de vraag op kantoor wie de koffie haalt. Niemand wil graag de koffie halen voor hun collega's. Misschien ben ik daar een uitzondering in, maar soms wil ik ook niet. Getcoffee kiest random een persoon uit een vooraf gedefinieerde groep via een unieke url. Het werkt vrij simpel, je maakt een groep aan met een willekeurig aantal personen. Deze lijst met personen kan altijd aangepast worden. De naam van de groep is ook meteen de url en voor iedereen toegankelijk. Ik zou zeggen probeer het uit, ik vind het erg handig in elk geval. Doe voor mij maar een theetje!

Verkeerde dief op verkeerde moment


Elke dief loopt de kans een keer tegen de lamp te lopen. Maar deze dief in Nieuw-Zeeland was zo snugger om te stelen van een billboard bedrijf. Beetje stom, want nu staat ie met z'n kop op alle masten in Nieuw-Zeeland!

Schieten met kleiduiven


Adidas heb een nieuwe campagne. En de truc met trucage wordt weer uit de trucendoos gehaald. Dit keer mag Gerrard kleiduivenschieten met een bal. Yeah right! Maar wel leuk.

maandag 24 november 2008

Opperste concentratie


Dat gaming de nodige concentratie vereist, mag iedereen duidelijk zijn die wel eens geprobeerd heeft een onmogelijk level door te komen. Hoe dat eruit ziet is vastgelegd door fotograaf Robbie Cooper. Die maakte voor de NY Times een film waarin we de jeugd van tegenwoordig wel heel erg gefocust zien gamen.

zondag 23 november 2008

Die is goed met pingpong!


Nooit geweten dat Bruce Lee zo goed was in pingpong. Maar ja, wat wil je; het is weer zo'n viral. Van Nokia dit keer.

donderdag 20 november 2008

Case mobile search: Adidas EK campagne

Adidas is een van de grootste sportmerken van de wereld. Dus wat is een betere aangelegenheid om je als bedrijf te profileren dan op een van de grootste sportevenementen ter wereld; het EK voetbal. De bijdrage van Checkit in deze campagne bestond uit het aantrekken van zoveel mogelijk bezoekers naar de mobiele website van Adidas. Lees de complete case in de Checkit nieuwsbrief!

Ode aan de geeks


Je hebt vrienden en je hebt vrienden. In het digitale tijdperk is de computer expert je grootste vriend. Vandaar een aubade namens Norte beer.

We know SEO


Bij Clearsense hadden ze een leuk idee. We gaan een viral maken, met als titel "We like SEO", en hiermee wereldberoemd worden in SEO-land. Leuk initiatief en over de kwaliteit gaan we geen oordeel geven als collega bureau.

Over de Search kwaliteit wel natuurlijk: wij hebben er maar wel op ingespeeld met een AdWord campagne, maar waar staat Clearsense? Bij deze een extra linkje guys, because WE KNOW SEO! ;-)

maandag 17 november 2008

Wall_E gadget live op Hyves


Vandaag hebben we een speciale gadget live gezet op Hyves. Met deze gadget kunnen video's van Wall_E worden toegevoegd aan je persoonlijke krabbels waardoor de communicatie binnen Hyves een lekker Disney tintje krijgt.

Deze vorm van krabbelen is een primeur binnen Hyves en is een samenwerking tussen Energize, Isobar Human Media en Disney.

Deze gadget is een mooi voorbeeld van een functionele gadget die perfect aansluit op gebruiksmomenten binnen Hyves. We verwachten er dan ook veel van

Je kan de gadget hier bekijken en toevoegen.

zaterdag 15 november 2008

Social president


De komende Amerikaanse president Barack Obama gaat de bevolking wekelijks toespreken op YouTube. Hij is dan niet alleen te horen, maar ook te zien. Dat heeft zijn woordvoerder Nick Shapiro vrijdag laten weten. "Nog nooit heeft een president de radiotoespraak in een multimediagelegenheid veranderd", aldus Shapiro.

En zo eenvoudig is het!

vrijdag 14 november 2008

Aaaahhhh


Dieren doen het altijd goed in de reclame. Nog steeds snap ik niet wat puppies met zachte billetjes te maken hebben, maar deze touchscreen abri van Pedigree lijkt me logisch. Druk op de knop en het hondje likt het scherm. Aaaahhh!

Reincarnation sucks!


Je zal maar terugkomen als schaap. Of als Amy Winehouse! Geinige campagne van de Mortierbrigade voor TMF België.

Vanaf vandaag in de winkel: Isobar Human Media

Joechei! We hebben er een nieuw label bei! Vanaf vandaag zijn we officieel van start gegaan met Isobar Human Media, dé plek waar al onze specialistische kennis op het gebied van Social Media Marketing samenkomt. Zegt het voort, zegt het voort!

dinsdag 11 november 2008

YouTube gaat het heel anders doen!


Schokkend nieuws. Onder het mom van: this just came in. YouTube looft een prijs uit voor de eerste die een écht goeie video op de site zet.

OoohBama

Geniet nu ook zelf van Obama, Dit speeltje word zelfs aanbevolen door de Republikeinen. Je kan hem bestellen op Head O State.

vrijdag 7 november 2008

Cook, you fool!


Mr. T heeft ontdekt hoe je als vergane glorie toch nog centjes kan verdienen met reclame maken. En was het met Snickers nog wel te doen, met de Wave Of Flavor Oven gaat ie toch echt over de rand. Via die het weer van een ander heeft...

Pimp je iPhone


Voor de bezitters van een iPhone; op Poolga kan je kekke designer wallpapertjes krijgen om je foon te pimpen. Is dat niet fijn?

Verrassing!


Sommige ideetjes zijn te simpel om waar te zijn (wie gaat er met Clay mee nee verkopen op de vrijmarkt?) en soms maak je van het gekste idee serious business. Zo is er de somethingstore. Je koopt er 'something' en zij sturen het naar je op. Het blijft een volkomen verrassing wat je krijgt. Schijnbaar zijn genoeg mensen geïnteresseerd. Na 1 maand hadden al duizend dozen met 'iets' verstuurd. Inmiddels zijn we een jaar verder en hebben ze 24.000 pakketten verstuurd. Meer weten doe je bij inventorspot.