vrijdag 31 oktober 2008

Effe reclame maken


Nu bloggen we op de shareblog over Isobar-gerelateerde zaken. Reclame, marketing en allerlei andere bla. Maar ja, daarin kan ik dus niet alles kwijt wat ik tegenkom bij mijn jutterijen op het net. Dus als je nog meer leuke linkies van het wereldwijde web wil hebben, dan ga je af en toe eens kijken op attuworld.nl. Dus.

2008 Metaverse Tour

Voor iedereen die dacht dat Second Life een kortstondige Hype was. Neem even de tijd om te kijken naar dit filmpje van Gary Hayes. Kijk ook even op Kzero waar dezelfde Gary Hayes uitgebreid in beeld heeft gebracht welke virtuele werelden er op dit moment live zijn en welke er nog aan zitten te komen...maak je virtuele borst maar nat!

Visual search: iedereen kan tekenen


Uit de oude doos maar nog steeds fascinerend. Teken je plaatje waar je naar op zoek bent en retrievr komt met mogelijke matches. Veel verrassende uitkomsten....
http://labs.systemone.at/retrievr/

Uit de oude doos


Heeft Wehkamp eigenlijk nog massagestaven in de catalogus staan?

Sterk staaltje kung-fu


Sterk staaltje kung-fu? Sterk staaltje adverteren? Of gewoon een sterk staaltje vandalisme?

Zelfmoord? Doe het lekker zelf!


Japanners, het blijven rare gasten. Daar hebben ze nu ook zellfmoordmesjes voor jonge meisjes op de markt gebracht. Maar laten we er gemakshalve vanuit gaan dat het een goeie internethoax is…

donderdag 30 oktober 2008

Heineken investeert in loyale consument

In een tijd waarin het consumentengedrag en het medialandschap verandert wil Heineken op een nieuwe manier aansluiting vinden met de consument. Een nog op te zetten online loyaliteitsprogramma heeft een sterk businessmodel en moet daarnaast een goede band met de consument opleveren.

Heineken lanceert in april het nieuwe platform, gebaseerd op loyaliteit. Het hart van het platform is online, met een sterke link naar een offline gedeelte. Kort gezegd draait het om extraatjes en privileges waarmee in de consument wordt geïnvesteerd. Via VVV's worden bijvoorbeeld backstagepassen, VIP-behandelingen of kaartjes voor een uitverkocht concert geleverd.

Heineken zet ook in op RFID. Veel wil Floris Cobelens, marketingmanager bij Heineken daar nog niet over kwijt: "Maar je kan zelf bedenken dat je een kaartje voor een festival ook op een RFID-chip kan laden. Dat gaan we verder uitbreiden."

Toegevoegde waarde in diensten

"In essentie is het een loyaliteitprogramma. We werken vanuit de basisgedachte dat je als merk op zoek moet naar de toegevoegde waarde in diensten naar de consument toe. Het hoeft niet alleen in je product te zitten. Wij verlenen een service naar de loyale consument", aldus Cobelens.

Er zijn bijna 300 duizend mensen op Hyves die aangeven dat Heineken tot hun favoriete merk behoort. Cobelens: "De vraag is: wat doe je daarmee? De consument verwacht dat je hier iets mee doet. Daar zijn we nu mee bezig."

Businessmodel

Het draait niet meer enkele om de naam Heineken. "Essentieel aan het model is dat we niet alleen insteken vanuit een marketingperspectief, maar dat er ook een businessmodel achter zit", zegt Cobelens. "Een commercial is geen businessmodel. Met de voortschrijdende technologie heb je nu wel een businessmodel in de marketingcommunicatie." Online geeft een beter inzicht in wat een dergelijk model oplevert. Cobelens: "Het is beter meetbaar. Als jij als consument contact met ons maakt, zijn wij bereid in jou te investeren."

Cobelens spreekt donderdag op Emerce Insight FMCG. Hij vertelt hoe de mediastrategie van Heineken langzaam verschuift naar online. Met nieuwe platformen - zoals de onlangs gelanceerde winkel en designyourheineken.nl - zal hij laten zien dat Heineken kiest voor een push-pull methode en hier business mee genereert.

woensdag 29 oktober 2008

Creatief met Halloween


Creatief met Halloween? Het pompoenen-geef-me-snoep-of-ik-maak-je-dood-feest doet het altijd goed in de reclame. Hier staan er 19 bij elkaar...

Search slaat zich door krediet crisis heen


Hoezo online crisis?
Waar de media veel negatieve berichten publiceren over de financiële crisis, gaan wij Search marketeers met goed nieuws komen. Het wordt steeds duidelijker dat internet deelt in de klappen van de financiële crisis. Hoewel de budgetten voor internetreclame blijven groeien zijn ze de laatste maanden gedaald.

Search groeit door!
In Groot-Brittannië wordt tot 20% van al het reclamegeld op internet gespendeerd, dat is meer dan in eender welk ander land ter wereld. De uitgaven zijn er ongeveer even groot als in Duitsland, Italië en Frankrijk samen.
Wie onaantastbaar lijkt is Google. In de eerste zes maanden van dit jaar werd in Groot-Brittannië 58% van alle internetreclame in search geïnvesteerd. Van dat geld kwam 87% bij Google terecht, aldus onderzoeksbureau PriceWaterhouseCoopers.

Search is sociaal
Maar Search heeft nog meer te bieden lees ik bij Marie Jose: tot nu toe gingen we er vanuit dat online zoeken naar informatie een solitaire activiteit is. Twee Amerikaanse wetenschappers ontdekken dat online zoeken juist een sociale impact heeft. De resultaten van een zoekopdracht blijven namelijk nog lang nawerken in de sociale omgeving van gebruikers. Ook voor een zoekopdracht wordt ingevoerd vindt er vaak sociale interactie plaats.

Meer dan 33% van de deelnemers heeft voor en na het zoeken contact met anderen betreffende de zoektermen en de zoekresultaten. 42% heeft voor het zoeken contact met collega's en of vrienden over het onderwerp waarnaar wordt gezocht. Zoekresultaten bewaren en delen is de volgende stap, maar liefst 72% doet na een zoekopdracht iets met de zoekresultaten. 67% van hen verspreidt de zoekresultaten onder anderen. 47% bewaart de resultaten als bookmark, in een e-mail of in een document.

Search en Worth of Mouth
Van de mensen die de zoekresultaten distribueren, deed 87% procent dat mondeling of in een persoonlijk contact. Ze deelden de informatie voornamelijk met vrienden en collega's. Volgens de wetenschappers zijn social bookmarkingsites, nog niet goed om interessante vondsten onder de aandacht van de juiste mensen te brengen. Een volgende stap in de ontwikkeling van Search die wellicht door Yahoo gezet gaat worden?

Koppiekraai lawaaipapegaai


Nog een paar nachtjes slapen en we hebben wellicht de eerste afro-american president in Amerika. Een man die het heeft over change. Hoewel hij toch echt telkens hetzelfde zegt. In the land of the free heeft iemand de moeite genomen om de drie presidentsdebatten naast mekaar te zetten en wat blijkt; zowel Obama als McCain hebben heel goed de riedels uit het hoofd geleerd...

dinsdag 28 oktober 2008

Zoek en gij zult AC/DC vinden


AC/DC heb een nieuwe plaat. Black Ice. Dat promoot je via blogs en allerlei andere fijne manieren. Zo zet je een groot blok ijs ergens in Parijs neer en je laat mensen met een echte schatkaart op zoek gaan naar gratis cd's en gratis kaarten. Met andere woorden: AC/DC rocks:

maandag 27 oktober 2008

Armpje drukken, maar dan anders

In het kader van het Vancouver International Film Festival wordt een nieuwe sport geïntroduceerd: elleboogvechten oftewel Elbowwars. Keertje wat anders als armpje drukken...

Googlemaps BC



Hoe zou de wereld eruit zien als we al wat langer de beschikking hadden gehad over Googlemaps? Bovenstaand zijn Bijbelse tafereeltjes gemaakt door Creamstudios in Australië.

Wassup!


Hoe zou het zijn met de vriendenclub die te pas en te onpas Wassup! riepen? We zijn acht jaar verder en in die tijd is er een hoop veranderd. Maar ook weer niet. En nu we toch bezig zijn; nog 1 keer het origineel...

vrijdag 24 oktober 2008

De beste 50 websites die je nog niet kent..

Onontdekte pareltjes. Kwam een leuk overzicht tegen van websites die de meeste van ons nog niet kennen maar die wellicht de komende jaren kunnen uitgroeien tot de nieuwe Youtube of Myspace. Niet alles is onbekend zo staat bijvoorbeeld LastFM en popurls er ook op maar ook veel interessante nieuwe sites...
Het overzicht kan je hier vinden

Zeven kleuren


Ter promotie van de Auckland Zoo zien we de hele beestenbende zich ontdoen van de maaltijd van de avond ervoor. Waarom ze zeven kleuren schijten? Daarvoor moet je toch even kijken.

AC/DC in ASCII art... in Excel?!

AC/DC heeft ter promotie van het nieuwe album Black Ice een promotie video gemaakt in ASCII art... in Excel! Want welke werkgever blokkeert nu het doorsturen van Excel bestanden?
Hier vind je het Excel bestand en mocht je het willen bekijken zonder Excel dan vind je hieronder een Youtubert.

donderdag 23 oktober 2008

Graffiti lossen we samen op


Of niet. Want bovenstaande advertentie is in Australische bussen te spotten om de nadruk te leggen op het feit dat graffiti toch echt niet mag.

dinsdag 21 oktober 2008

Aan vakantie toe??

Uit de Checkit Nationale Search Engine Monitor bleek al eerder dat internetgebruikers in 62% van de gevallen deze zoektocht naar producten en diensten start bij een zoekmachine. Nu is gebleken dat er online het meest gezocht wordt naar vakanties. Met 61.9% voert deze groep de lijst van meest gezochte onderwerpen aan. Ook naar consumentenelektronica en reistickets wordt veelvuldig gezocht.

Dit blijkt uit gegevens van Emarketer, dat een wereldwijd onderzoek uitvoerde onder zeventienduizend actieve internetgebruikers in de leeftijd van 16 tot 54 jaar. Het bureau vroeg hen naar de producten waarvoor ze dit jaar op online onderzoek waren uitgegaan. Op basis daarvan werd een lijst opgesteld met de meest onderzochte productcategorieën.

De top-10 ziet eruit als volgt:
Vakanties/vakantiebestemmingen 61,9%
Consumentenelektronica 58,4%
Reistickets 56,9%
Mobiele apparatuur 56,6%
Mobiele telefoniediensten 56,0%
Computer software 52,3%
Films 49,8%
Muziek 48,8%
Boeken 46,2%
Auto’s 43,7%

EMarketer verwacht dat 625 miljoen dollar aan verkoop in fysieke winkels in 2008 is beïnvloed door het internet. Tot 2012 zullen deze online-influenced store sales jaarlijks met 19 procent groeien.

Daarmee oefent, nominaal bekeken, online productonderzoek meer invloed uit op verkoop in fysieke winkels dan op webverkoop; in 2012 staat tegenover elke dollar aan webverkoop 4,68 dollar aan online beïnvloede fysieke winkelverkoop.

Bron: Twinkle

Chill dude


Kijk, da's nou service van La Hacienda. Deze restaurantketen promoot zichzelf als the hottest food in town. Dan is het wel handig wanneer je bij een bezoek aan het toilet gekoeld wcpapier kan scoren.

Off Topic (28)


Abc3D - video powered by Metacafe

Verantwoord het alfabet leren? Lees dit boek dan maar eens. Het heet ABC3D en is gemaakt door Marion Bataille. Voor slechts 20 dollar heb je heel lekkere oogsnoep in de boekenkast staan.

maandag 20 oktober 2008

Aaaaaaaahhhhh


Omdat dieren het altijd goed doen in commercials. En je dus niks hoeft te vertellen over verf. Laat staan dat we het hebben over de connectie tussen die twee. Wel grote aaaahhhh-erlebnis. Voor hondenhaters is dat natuurlijk een aarrrghhh-erlebnis.

vrijdag 17 oktober 2008

Gratis Dr Pepper voor iedereen!


Dr Pepper leek het een leuk idee om gratis frisdrank uit te delen als Axl Rose na tig jaar eindelijk Chinese Democracy zou uitbrengen. Welnu, ze gaan leveren! MTV heb er meer over...

Het uitbesteden van je AdWords campagne loont!!!

iProspect Belgie bracht gisteren een super interessant onderzoek uit over de investeringen en prestaties gebonden aan Search Engine Advertising (SEA) campagnes via Google Adwords. iProspect Belgie heeft de Google gegevens voor de eerste zes maanden van 2008 vergeleken met deze van z’n eigen klanten, en dit in 3 sectoren: de financiële wereld, het toerisme en de automobielsector.

Een van de belangrijkste resultaten is dat ondernemingen die hun SEA campagne laten beheren door een professioneel agentschap (zoals Checkit / iProspect) winst boeken op vlak van het aantal gekwalificeerde kliks, de kost per klik en de CTR! Door bv de inbreng van iProspect Belgie daalt de kost per bezoek voor een zoekterm met meer dan 20%. Dit vertaalt zich – bijvoorbeeld voor de financiële sector – in een gemiddelde besparing van 40.000 euro per jaar!

Lees het complete onderzoek op de website van iProspect Belgie

Echte reclame


Hoe zouden advertenties eruit zien als ze echt zouden vertellen waar het om draait? Bij Holytaco hebben ze er een paar bedacht...

donderdag 16 oktober 2008

Chuck Norris pawned Google

Ga naar Google.com en toets in "chuck norris google" en klik op I'm feelin lucky.





Het resultaat mag je zelf bekijken..........http://www.nochucknorris.com/

Via: Frank

woensdag 15 oktober 2008

Best Buy frontaal tegen Media Markt

De Amerikaanse elektronicaketen Best Buy gaat volgend jaar filialen in Europa openen en zet daarmee de aanval in op Media Markt.

Best Buy gaat winkels openen met vloeroppervlaktes tot 10.000 m2. Dat doet het Amerikaanse bedrijf in samenwerking met The Carphone Warehouse. De Engelse retailketen heeft vestigingen in 9 Europese landen.

Best Buy is van plan om zijn Europese winkels land voor land op te richten. Het bedrijf is actief in 10 Europese landen.

Dat blijkt uit gegevens in handen van de Financial Times Deutschland. Verantwoordelijken bevestigen de operatie.

In mei van dit jaar nam Best Buy een belang van 50 procent in The Carphone Warehouse. In Nederland is laatstgenoemde bekend van zijn The Phone House-winkels. Of en, zo ja, wanneer er in Nederland Best Buys verschijnen is niet bekend.

Best Buy gaat met zijn Europese filialen de concurrentie aan met Media Saturn, moederbedrijf van Media Markt. Best Buy boekte in de VS in 2007 een omzet van 40 miljard dollar. Media Saturn zette in datzelfde jaar voor 28,7 miljard dollar om.

Op het gebied van webwinkelen is Media Markt ronduit een kleine speler in Nederland. Het bedrijf verkoopt enkel cartridges en telecomabonnementen via zijn site. Daarvoor werkt het samen met derde partijen. Best Buy daarentegen heeft een actieve internetstrategie en zag van jaar op jaar de digitale omzet met 32 procent stijgen. Exacte cijfers noemt het bedrijf echter niet in het meest recente kwartaalverslag.

Best Buy is momenteel bezig muziekdownloaddienst Napster over te nemen.

dinsdag 14 oktober 2008

Goede voorloper voor Aegis Connected

Barack Obama gaat ook ingame advertisen: http://www.nu.nl/news/1789339/55/Obama_op_campagne_in_computerspellen.html

maandag 13 oktober 2008

Niet voor tere zieltjes


Wat puppies te maken hebben met wc-papier is me nog steeds een raadsel. In Australië hebben ze ook lak aan je reet zo zacht afvegen als jonge hondjes. Daar gaat het er wat grover aan toe...

de "hoeveel weet jij van internet" quiz


via http://www.collegehumor.com/viral-video-quiz/ kun je een quiz spelen over hoeveel jij van internet afweet. Een hoop leuke filmpjes van de afgelopen jaar passeren allemaal de revue.

vrijdag 10 oktober 2008

Off topic (27)

Onder het motto; meten is weten, is het de vraag of je deze condooms wel wilt gebruiken. Je zou zomaar eens ontzettend door de mand kunnen vallen bij de vrouwen (of mannen) zonder timmermansoog...

Treft de kredietcrisis de online branche?


Houden adverteerders de hand op de knip? Gaan ze hun digitale reclame-euro door dreigende economische teruggang anders uitgeven? Emerce vroeg twee zoekmachinemarketeers en een vergelijkingssite of direct response uit de gratie raakt door de kredietcrisis. Lees verder op Emerce!

dinsdag 7 oktober 2008

Op zoek naar de lokale groenteboer?

Checkit gaat in haar september artikel van Twinkle nader in op Local Search. Op deze manier kunnen bijvoorbeeld winkelvestigingen online optimaal vindbaar worden. Google biedt deze zoekoptie aan in de vorm van Google Maps. De zoekresultaten worden voor de consument dus een stuk relevanter en dit is natuurlijk interessant voor bedrijven. Op deze manier wordt dus een brug geslagen tussen de fysieke en online vindbaarheid! Kijk snel op de website van Checkit voor het volledige artikel.

Inspirerend!

TIP: Neem even 8 minuten de tijd voor dit filmpje. In aflevering 4 van MTV's Engine Room moeten de deelnemers een website maken voor de band 'We are Scientists'. Voor de mensen die het concept nog niet kenden; Engine Room is een online 'real life soap' waar 4 teams met digitaal creatieven uit diverse werelddelen (waar is team Africa?) strijden om verschillende prijzen. Eerder moesten ze al een videoclip en een (HP) commercial maken. Ditmaal dus een website. Erg gaaf om te zien hoe ze deze 'challenge' oppakken.

Nevermind Johnny Rotten


Johnny Rotten, ooit het toonbeeld van punk en anarchie (in the UK), heeft al lang geleden zijn hebben en houden aan de commercie verkocht. Zo won hij al ooit de Engelse variant van Bobo's In The Bush en maakt hij tegenwoordig reclame voor boter. Eigenlijk best wel punk om als punkert commercieel te gaan. Toch?

Ik kan mijn chips niet vinden


Bij fastfoodketen Nando's hebben ze nu wel heel veel hamburger voor de prijs van een hamburger. Zoveel hamburger zelfs, dat je bijna zou vergeten dat er nog chips (aka patatjes) bijzaten...

Big Surprise

Je bent lekker boodschappen aan het doen in de Albert Heijn. Daar hebben ze altijd van die leuke kaarten met gerechten. Je ziet een kaart staan en het ziet er wel lekker uit, de naam is Big Surprise dus dat belooft wat. Je pakt de kaart, draait hem om en je ziet dan het volgende staan..
Ik schrok wel even, maar ging toch verder lezen. Stichting Varkens in Nood komt op voor de belangen van varkens. Ze hadden Onder andere Albert Heijn een ultimatum gesteld over het castreren van varkens. Daarom vind ik het ook grappig het bij Albert Heijn te zien. Zo tonen ze wel respect voor deze stichting en dat ze willen veranderen, hopen we dan maar. Of zou het toch een actie zijn van Varkens in nood?

Bron: Dutch Cowgirls

maandag 6 oktober 2008

Voetbal is voor mietjes


Geinige reclame ter promotie van rugby. Over mietjes gesproken. Muhahah.

Search Engine Reputation Management


Wij verzorgen ook advies op het gebied van Search Engine Reputation Mangement. Volgens mij kan H&M hier ook wel wat advies in gebruiken?!